Dobrý deň, z ptázky predpokladáme, že vo vašom prípade sa nejedná tovar na zákazku a teda ste si vybrali tovar, ktorý je na internete a nie je teda upravovaný podľa vašim prípadných požiadaviek /napr. iné rozmery, kde sa musí tovar - výrobok musí vyhotoviť podľa vašich požiadaviek/.
Ak je to tak, postupovali ste správne, ale možnosťou na vašej strane bolo už aj teraz odstúpiť od zmluvy v súlade s ust. § 7 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestrov :
"Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy."
Na odstúpenie od zmluvy nepotrebujete súhlas predávajúceho. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť tlačivo na odstúpenie od zmluvy, ktoré by malo byť zverejnené na internetovej stránke predávajúceho alebo využiť tlačivo na odstúpenie od zmluvy č. 3, ktoré je prílohou vyššie uvedeného zákona /pozn. uvedený zákon bol síce zrušený novým zákonom o ochrane spoterbiteľa z. č. 108/2024 Z.z., ale keďže objednávka bola vami realizovaná pred účinnosťou nového zákona - 1.7.2024, platí vo vašom prípade starý zákon/.
Poznámka na záver : nevieme o akého predávajúceho ide /treba pozrieť recenzie a či sa nejedná o rizikový eshop /zistíte na stránke Slov.obchodnej inšpekcie/. Píšete, že ste im poslali list, v ktorom žiadate stav vybavenia objednávky. Či list prevzali, zistíte na stránke Slov. pošty, prípadne ak je to ešte možné, možete podať prostredníctvom pošty tzv. storno zásielky /list im nebude doručený/ a odstúpite od zmluvy ako uvádzame vyššie. Následne predávajpúci je povinný vám vrátiť peniaze do 14 dní.