Dobrý deň, mám dlh voči jednej firme na Slovensku a tento dlh bola postúpený na riešenie vymáhacej spoločnosti. Táto spoločnosť otravuje moje blízke osoby a telefonuje na čísla, ktoré nie sú v mojom vlastníctve. Jedná tato spoločnosť protiprávne? Ďakujem za odpoveď. S pozdravom.
Dobrý deň,
v prvom rade je potrebné konštatovať, že neustále obťažovanie Vašich blízkych osôb a pod. je zásahom do práva na ich súkromný život, príp. rodinný život. Ak nebude toto obťažovanie predstavovať, môžu sa uvedeným konaním poškodené osoby domáhať svojej ochrany napr. na súde návrhom na vydanie neodkladného opatrenia, ktorého obsahom by bol zákaz danej vymáhačskej spoločnosti kontaktovať dané osoby.
Intenzita uvedeného konania musí byť ale taká, že skutočne zasahuje do práv daných osôb.
Proti tomuto sa dá brániť. Brániť sa môže aj samotný dlžník, pretože ak si neželá, aby ho niekto otravoval, tak súd to môže zakázať. Ak budete chcieť s tým pomôcť, napíšte mi, pomôžeme Vám.
Ďalej čo sa týka Vás, je potrebné rozlišovať či Vám daný dlh vznikol z obchodného záväzkového vzťahu alebo zo záväzkového vzťahu, v ktorom vystupujete ako spotrebiteľ a Váš veriteľ ako dodávateľ.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.
Teda ak ste napr. živnostník (fyzická osoba - podnikateľ) a Vašim veriteľom je taktiež podnikateľ a záväzok Vám vznikol zo zmluvy týkajúcej sa Vašej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, nebudete považovaný za spotrebiteľa.
Spotrebitelia sú totiž podľa zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v účinnom znení osobitne chránený pred určitou formou obťažovania zo strany vymáhačských spoločností. Konkrétne podľa §9a ods. 3 uvedeného zákona predávajúci ani osoba, ktorá v mene veriteľa alebo vo vlastnom mene vymáha pohľadávky vyplývajúce zo spotrebiteľskej zmluvy, nesmie spotrebiteľa v súvislosti s uplatňovaním alebo vymáhaním pohľadávok osobne navštevovať v jeho domácnosti alebo na pracovisku.
Na tento účel je rovnako zakázané akýmkoľvek spôsobom kontaktovať alebo obťažovať spotrebiteľa počas sviatkov, dní pracovného pokoja alebo počas pracovných dní v čase po osemnástej hodine.
V prípade, ak sa vymáhačská spoločnosť dopúšťa porušenia uvedeného ustanovenia, odporúčame Vám obrátiť sa aj na Slovenskú obchodnú inšpekciu ako príslušný správny orgán v danej veci.
Ak je to obťažovanie neprimerané, pomôžeme Vám s tým, aby Vás neobtažovali.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
4. februára
Spokojnosť vo všetkých smeroch. Promptná reakcia na moje otázky, veľmi jasne vysvetlené ako so situáciou naložit a aké ďalšie kroky sú potrebné.
recenzie
17. júna
Rýchla a profesionálna odpoveď, ktorá bola vysvetlená naozaj zrozumiteľným spôsobom aj pre niekoho, kto sa v právnych veciach nevyzná. Ušetrilo mi to nesmierne veľa času pri dohľadávaní informácií..
recenzie
11. júna
Ďakujem za odpoveď. Profesionálny prístup, odpoveď je vystižná a viem co mam očakávať pri konaní.
recenzie
21. septembra
Vyjadrujem veľkú spokojnosť. Je to advokátska kancelária na vysokej úrovni. Nesmierne si vážim ľudský prístup JUDr. Ficeka..
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
25. mája
Ďakujem krásne za vyriešenie môjho problému. Môžem len odporúčať. Reakcia na moju otázku bola rýchla a zrozumiteľná.
recenzie
4. mája
Ďakujem srdečne za rýchlu odpoveď. Veľmi ste mi pomohli. Už len veriť, že sa môj problém skončí v súlade so zákonom. Profesionálne jednanie má veľmi vysokú úroveň. Rada vás budem odporúčať
recenzie
11. februára
Ochotný a profesionálny prístup. Doporučujem!
recenzie