Dobrý deň, poisťovňa by mala mať na svojej stránke možnosť zistenia stavu vybavovania poistnej udalosti. Ak poistná udalosť nebola vyšetrená a ukončená vyplatením poistnej sumy, treba vybavenie písomne urgovať resp. formou, ako máte dohodnuté v poistnej zmluve a poistných podmienkach poisťovne.
Súčasne upriamujeme vašu pozornosť na ust. § 797 Občianskeho zákonníka :
"(1) Právo na plnenie má, pokiaľ nie je v tomto zákone alebo v poistných podmienkach ustanovené inak, ten, na ktorého majetok, život alebo zdravie, alebo na ktorého zodpovednosť za škody sa poistenie vzťahuje (poistený). (2) Právo na plnenie vznikne, ak nastane skutočnosť, s ktorou je spojený vznik povinnosti poistiteľa plniť (poistná udalosť). (3) Plnenie je splatné do pätnástich dní, len čo poistiteľ skončil vyšetrenie potrebné na zistenie rozsahu povinnosti poistiteľa plniť. Vyšetrenie sa musí vykonať bez zbytočného odkladu; ak sa nemôže skončiť do jedného mesiaca po tom, keď sa poistiteľ o poistnej udalosti dozvedel, je poistiteľ povinný poskytnúť poistenému na požiadanie primeraný preddavok. (4) Ak poistiteľ odmietol plniť čo i len z časti, je povinný uviesť dôvod neplnenia alebo zníženia plnenia; tento dôvod nie je možné dodatočne meniť."
V zmysle uvedeného zákonného ustanovenia môžete žiadať o vyplatenie preddavku, pričom poukazujeme na odst. 3 cit. zákonného ustanovenia.