Otázka: Zmena služby UPC
Dobrý deň, obdržala som oznámenie o zmene služby od UPC. Obdržali to všetci zákazníci, ktorí majú službu viazanú na 24 mesiacov. V oznámení nám UPC informuje, že pôvodnú službu ruší a na jej miesto poskytne novú, ktorú od 1.4.2017 upraví na 12 mesiacov. Alternatívne môžem podať výpoveď a ukončiť tak zmluvu bez sankcií, ako uvádzajú. Mám však problém s tým, že moja viazanosť končí 16.7.2017 a chcela by som, aby bola zachovaná až do tohto dátumu (s týmito novými podmienkami nesúhlasím). Dôvodom je, že budeme sa sťahovať a pre mňa by bolo neefektívne predčasne ukončiť zmluvu, keďže by ma pokutovali za skoré ukončenie viazanosti, ktorá potom bude 12 mesiacov. Keď som im tento problém napísala, ani mi neodpovedali. Má UPC právo rušiť uzatvorenú zmluvu so mnou? A ja som s tým úplne bezradná. Prosím o radu, ako mám postupovať voči nim. Ďakujem.
Odpoveď: Zmena služby UPC
Dobrý deň, presne tento list prišiel aj nám. My sme sa rozhodli ukončiť túto zmluvu a zvolili sme si iného poskytovateľa.
Ak by ste mali viazanosť už len do 7.mesiaca, potom sa Vám neplatí opäť sa viazať. UPC bohužiaľ má právo zmeniť podmienky, dáva Vám pritom právo odstúpiť od zmluvy bez sankcií. Ak by tam nebolo to právo ukončiť to bez sankcií, potom by to bolo v rozpore so zákonom.
Vôbec sa nemusíte cítiť zviazaná, sú aj iní poskytovatelia služieb. V súčasnej dobe je viac používateľov mobilného internetu ako pevného.