Máte
otázku?

Vymáhanie platby za servis


Online právna poradňa
Oblasť práva: Obchodné právo, Bratislava

Otázka: Vymáhanie platby za servis

Dobrý deň, stretol som sa s pomerne špecifickým prípadom, pri ktorom by som uvítal Vašu stručnú radu. Minulý týždeň som podstúpil technickú obhliadku auta a následnú opravu. Vzhľadom na to, že servis je vlastnený bratrancem a opravu som vybavil prostredníctvom jeho známosti, nevyhotovil som žiadny prevzatý protokol a ani som nepodpísal žiadny doklad. Dva dni po oprave mi volali, že suma za práce je 600 eur. Súhlasil som s tým, napriek tomu, že som ešte čakal na výplatu. Klíčové je, že servis bol vybavený cez môjho bratanca, ktorý ma následne bez akéhokoľvek podpisu odo mňa prevzal auto a doviezol mi ho. Dojednali sme sa, že platbu uhradím do dvoch dní, avšak stále čakám na svoju výplatu. V servise to berú ako podvod a plánujú na mňa podať trestné oznámenie. Toto je dôvod, prečo sa na Vás obraciam. Chcel by som poukázať na to, že vo vlastnej podstate v servise nemajú o mne žiadnu evidenciu, okrem kamerového záznamu, že tam moje auto bolo a faktúry s dielami, ktorá je nepodpísaná. Domnievam sa, že toto je ich chyba, že nechali auto odísť bez akejkoľvek dokumentácie. Navyše, auto bolo prinášané do servisu s cieľom odstrániť kontrolky na prístrojovej doske, ktoré začali svietiť hneď po opustení servisu. Preto by som mohol tvrdiť, že auto nebolo vrátené v poriadku. Rád by som Vás požiadal o stručnú radu: na ktorej strane je pravda? Ďakujem a prajem pekný deň.

Odpoveď: Vymáhanie platby za servis

Dobrý deň, skutočnosť, že motorové vozidlo bolo v servise sa dá preukázať nielen kamerovým záznamom ale aj svedeckými výpoveďami. Takže otázka preukazovania, či tam motorové vozidlo bolo alebo nie, nebude pre autoservis problém.

Pokiaľ chcete zaplatiť dohodnutú sumu, potom autoservisu napíšte písomný doporučený list, v ktorom im oznámite, že čakate na výplatu, ktorá Vám príde v určitý dátum a potom zaplatíte.

Ak nechcete zaplatiť, môžete im napísať list, v ktorom uvediete, že ste sa nedohodli na sume 600 eur, ak to nemajú podchytené mailom alebo dohodou, tak máte veľkú šancu na to, aby ste uspeli.

Určite je však dobre v jednom alebo v druhom prípade im poslať písomný doporučený list. Týmto listom by ste sa potom preukazovali na polícii, pokiaľ by podali trestné oznámenie.

Trápi vás "Vymáhanie platby za servis" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Vymáhanie platby za servis (Obchodné právo)

Dobrý deň, pracujem v servise mobilov, e-kolobežiek a podobne. Opravovali sme kolobežku zákazníkovi, o všetkom bol informovaný a podpísal preberací protokol. S opravou bol oboznámený a súhlasil, no teraz, keď si prišiel pre kolobežku, začal sa rozčuľovať, že ju chce dať v okamihu do pôvodného stavu, čo nie je možné okamžite urobiť, a nechce zaplatiť. Ako sa môžeme ako servis brániť voči takémuto zákazníkovi? Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Vymáhanie platby za servis

(odpoveď odoslaná: 18.07.2024)

Dobrý deň, začneme odpoveďou k záveru vašej otázky : Odporúčame, aby ste pri preberaní veci na opravu alebo úpravu požadovali od objednávateľa /zákazníka/  zálohu, prípadne celú sumu opravy v eurách.

Pokiaľ ide o váš konkrétny problém, postupujte podľa ust. § 656 Občianskeho zákonníka :

"(1) Objednávateľ je povinný vyzdvihnúť si vec najneskôr do jedného mesiaca od uplynutia času, keď sa oprava alebo úprava mala vykonať, a ak bola vykonaná neskôr, do jedného mesiaca od upovedomenia o jej vykonaní. Ak tak neurobí, je povinný zaplatiť poplatok za uskladnenie.

(2) Ak si objednávateľ nevyzdvihne vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, keď bol povinný ju vyzdvihnúť, má zhotoviteľ právo vec predať. Ak zhotoviteľ pozná adresu objednávateľa a ak ide o vec väčšej hodnoty, je zhotoviteľ povinný o zamýšľanom predaji objednávateľa vopred upovedomiť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na vyzdvihnutie veci.   (3) Ak dôjde k predaju nevyzdvihnutej veci, vyplatí zhotoviteľ objednávateľovi výťažok predaja po odpočítaní ceny opravy alebo úpravy, poplatku za uskladnenie a nákladov predaja. Právo na výťažok predaja musí objednávateľ uplatniť u zhotoviteľa."

Výzvu pošlite zákazníkovi doporučeným listom.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Vymáhanie platby za servis (Obchodné právo)

Dobrý deň, Dal som svoje auto do servisu, pretože mi svietila kontrolka motora. Povedali mi, že problém je v sacích klapkách potrubia. Vymenili saciu klapku a vyčistili sacie potrubie. Zaplatil som za to 890 eur. Okrem toho čistili aj dpf filter. Po prejazde 9km mi kontrolka opäť svietila. Auto som vrátil do servisu na reklamáciu, no tvrdia, že teraz je problém v egr ventile a že to nie je ich chyba. Môžete mi poradiť, ako by som mal situáciu ďalej riešiť?

Odpoveď: Vymáhanie platby za servis

(odpoveď odoslaná: 18.03.2020)

Dobrý deň prajem,

so servisom ste mali uzavretú zmluvu o oprave veci. Servis, ako subjekt, ktorý sa tomu venuje, je dodávateľom služby a je povinný konať s odbornou starostlivosťou. Vadu musia zistiť jednoznačne a odstrániť ju. Za to majú nárok na opravu. Ak stanovia postup odstránenia vady nesprávne, v dôsledku čoho je oprava zbytočná, nemôžu od Vás pýtať ďalšie peniaze. Ako odborníci by mali vedieť, čo presne opraviť a čo nie, prípadne, že ak opravia jednu vec a s ňou súvisí aj druhá, mali by ju skontrolovať. Vy žiadate odstrániť vadu veci. Vada sa nejako prejavuje. Vy nechcete, aby sa už prejavila a aby auto riadne fungovalo. Ak tento stav opravou nedosiahnu, je to ich pochybenie. Odporúčam písomne reklamovať opravu a žiadať bezplatnú opravu. Samozrejme súčiastku uhradiť budete musieť, ak sa preukáže, že bola vadná aj tá. Ak odmietnu, môžete na nich dať podnet na Slovenskú obchodnú inšpekciu.



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Vymáhanie platby za servis" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.