Máte
otázku?

Vrátenie tovaru do kamenného obchodu


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Banská Bystrica

Otázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

V priebehu koľkých dní môžem vrátiť tovar do kamennej predajne?

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

Dobrý deň,

pokiaľ ste si kúpili tovar v kamennej predajni a zaplatili ste zaň, pričom nešlo o internetový predaj (a následne vyzdvihnutie tovaru v kamennej predajni), potom bez súhlasu predávajúceho nemôžete žiadať vrátiť peniaze za tovar. Veľa kamenných predajní má však vo svojich interných predpisoch, že akceptujú, pokiaľ kupujúci bez udania dôvodu v určitej lehote (obyčajne 1 mesiac, niekedy 1 týždeň) vráti tovar, potom mu vrátia peniaze. Odporúčam Vám informovať sa v uvedenej kamennej predajni, či kúpený tovar príjmu späť.

Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, či je možné vrátiť tepláky, ktoré sú mi malé. Kúpil som ich včera a keďže kamenná predajňa nemala kabínky na vyskúšanie, zobral som ich domov. Až po vyskúšaní doma som zistil, že sú mi malé. Je možné ich vrátiť?

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 22.04.2024)

Dobrý deň,
pokúste sa informovať priamo na predajni. Zákon umožňuje vrátenie tovaru bez udania dôvodu, avšak iba pri nákupoch online, resp. mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Niektoré obchody však aj napriek tomu umožňujú tovar zakúpený v kamennej predajni vrátiť a môžu to mať upravené v obchodných podmienkach. 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, kúpila som televízor v kamennom obchode a nie som s ním spokojná. Nepáči sa mi jeho značka a chcela by som ho vymeniť za iný. Je možné ho vrátiť do 7 dní? Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 08.02.2024)

Dobrý deň, ak ste televízor kupovali v kamennej predajni a je plne funkčný, nevykazuje vady, potom kamenná predajňa nie je povinná vám tovar prijať na reklamáciu, televízor vymeniť prípadne vám vrátiť peniaze.

Uvádzame, že ak by ste televízor kupovali cez eshop, potom by ste mali právo vrátiť tovar do 14 dní aj bez uvedenia dôvodu a predávajúci - eshop by bol povinný vám vrátiť peniaze do 14 dní od vrátenia tovaru predávajúcemu.

Odporúčam vo veci preštudovať obchodné podmienky predávajúceho, či poskytuje možnosť výmeny tovaru za rovnaký druh tovaru ale napr. inej značky, teda za televízor z dôvodov ako uvádzate v otázke. Predávajúci obvykle túto možnosť poskytujú, ale musíte kúpiť iný teveízor resp. predávajúci vám poskytne voucher na budúci nákup.

 


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, nedávno som si zakúpila skriňu v obchode s nábytkom a pri jej montáži sme zistili, že chýbajú dvere a zadný diel. Pri reklamácii na predajni mi personál oznámil, že podľa ich inventúry v sklade je všetko v poriadku a za chybu môže ich dodávatel, a nie oni samotní. Odmietli so mnou spísať reklamačný protokol. Môžete mi, prosím, poradiť, ako mám v tejto situácii postupovať? Ďakujem za vašu odpoveď.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 26.01.2024)

Dobrý deň,
tento postup predávajúceho nemožno označiť za správny a ani za zákonný. Do zmluvného vzťahu ste predsa vstupovali Vy a predávajúci, a s dodávateľom vy nemáte žiadnu zmluvu. Z Vášho popisu vyplýva, že Vám nedoručili tovar, tak ako ste sa dohodli, resp. niektoré časti Vami objednanej veci chýbajú. V danom prípade ide o vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, nemôžete plnohodnotne využívať skriňu, keď chýbajú niektoré jej časti, resp. nemá vymienené vlastnosti a v dôsledku tohto máte nárok na odstúpenie od zmluvy. Následkom odstúpenia bude vzájomná povinnosť vrátiť si poskytnuté plnenia, teda Vy im vrátite skriňu, tak ako Vám doručená a oni by Vám mali vrátiť peniaze. 

Skúste im adresovať písomnú výzvu, nech Vám dodajú tovar na akom ste sa dohodli, a určite im na to lehotu. V prípade, ak to neurobia, tak nech výzvu považujú za odstúpenie od zmluvy, čo bude mať za následok vznik ich povinnosti vrátiť Vám kúpnu cenu. Uveďte tiež, že v prípade, ak nebudú reagovať, tak podáte žalobu na súd. 


Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?

Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, kúpila som koženú bundu, no predavačka mi nedala riadny doklad o kúpe, teda žiaden z registračnej pokladne. Požadovala iba platbu v hotovosti a to údajne z dôvodu, že mi poskytuje zľavu 20 €. Po bližšom prezretí som však zistila, že cena na bunde bola umelo zvýšená. Zaplatila som 400 €. Mám právo vrátiť tovar z dôvodu zavádzania? Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 11.01.2024)

Dobrý deň, vo veci uvádzame, že predávajúci v zmysle ust. zákona o ochrane spotrebiteľa a príslušných daňových predpisov je povinný vám dať doklad o kúpe tovaru. Vo vašom prípade sa nejedná o omyl, ale o podvod zo strany predávajúceho.

Môžete kontaktovať predávajúce s požiadavkou o vrátenie tovaru a vrátenie kúpnej ceny, nie je však povinný vám vyhovieť, lebo vy doklad o kúpe od predávajúceho nemáte. Nie je však vylúčené, aby ste dokázali, že tovar je od konkrétneho predávajúceho, hlavne v prípade, že rovnaký tovar v obchode ešte má /teba si urobiť foto/, prípadne má aj zavedený kamerový systém, čo by bolo vo váš prospech.

V prípade, že k vráteniu kúpnej ceny nedôjde, odporúčam vec nahlásiť písomne na prísl. pobočku Slovenskej obchodnej inšpekcie podľa sídla prevádzky, ako aj na Finančné riaditeľstvo SR.


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, v jednom obchode som kúpila topánky pre svojho syna a pri kúpe mi zamestnanec obchodu potvrdil, že ak topánky nebudú sedieť, môžem ich vrátiť do 30 dní. Keďže topánky synovi boli veľké, rozhodla som sa ich vrátiť. No v obchode mi povedali, že môžem buď vybrať iný tovar, alebo dostanem darčekovú kartu na sumu, ktorú som zaplatila za topánky. V tom čase som si nemala čo vybrať, takže som si vzala darčekovú kartu. Chcela by som vedieť, či je tento postup obchodníka správny. Nemala by som mať možnosť požadovať vrátenie zaplatenej sumy za tovar v hotovosti? Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 18.12.2023)

Dobrý deň, z otázky vyplýva, že topánky ste kupovali v kamennom obchode. A keďže synovi boli veľké, pri následnom kontaktovaní predávajúce tento v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa nie je povinný vám vrátiť peniaze, lebo tovar nebol vadný a teda nebol dôvod na uplatnenie reklamácie z dôvodu vád výrobku - topánok. Postup predávajúceho bol preto správny, že vám poskytol možnosť vybrať si iný tovar alebo poskytnúť vám voucher na budúci nákup.

Iné by to bolo v prípade, že by ste tovar kupovali cez eshop, kde by ste mali možnosť odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu a vrátiť topánky, pričom predávajúci - eshop by bol povinný vám vrátiť peniaze do 14 kalendárnych dní.


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál



Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, kúpil som ohrievač v elektroobchode, ale nie som s ním spokojný. Dokedy môžem tovar vrátiť do obchodu? Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 07.12.2023)

Dobrý deň,
ak ohrievač nespĺňa vaše požiadavky a nie je dôvod na reklamáciu /napr. nehreje/, potom kamenný obchod nie je povinný ohrievač prijať a vrátiť vám peniaze. Možnosťou je len kontaktovať obchod, uviesť im svoj námietky k ohrievaču /napr. nespĺňa vaše požiadavky aj napr. vzhľadom k cene/ a požiadať o výmenu za iný tovar. Obchod nie je povinný vám vrátiť peniaze, ale je vecou dohody, či si kúpite iný tovar alebo obchod vám vystaví voucher v hodnote ohrievača.

Odporúčam vo veci preštudovať aj obchodné podmienky obchodu, ktoré sú určite zverejnené na ich internetovej stránke.


Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?

Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, chcela by som vrátiť tovar (odev) kúpený v kamennom obchode xzy v Bratislave. Na internete som nenašla žiadne informácie o obchodných podmienkach firmy týkajúce sa vrátenia tovaru. Prosím o radu, ako postupovať. Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 16.10.2023)

Dobrý deň,
na vami položenú otázku uvádzame, že keďže ste tovar kúpili v kamennej predajni, tovar nemôžete vrátiť len napr. z dôvodu, že sa vám už nepáči resp. ho nepotrebujete a to s tým, aby kamenný obchod bol povinný vám vrátiť kúpnu cenu. 

Možnosťou predávajúceho - kamennej predajne je, je to však na ich rozhodnutí, že tovar vrátite bez uvedenia dôvodu, ale budete si musieť kúpiť iný tovar, prípadne vám predávajúci poskytne voucher na budúci predaj. Na vrátenie peňazí nie je právny nárok.

Odporúčam priamo kontaktovať kamennú predajňu osobne.


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, je možné vrátiť tovar zakúpený v kamennom obchode bez udania dôvodu? Tovar bol zakúpený 28.7.2023 a chcem ho vrátiť dnes. Ďakujem za odpoveď. Kata

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 01.08.2023)

Dobrý deň, na vami položenú otázku uvádzame, že nemôžete vrátiť do kamenného obchodu len z dôvodu, že ste si kúpu tovaru rozmysleli a tovar nemá žiadne vady, ktoré by podliehali reklamačnému konaniu.

Odporúčam pozrieť obchodné podmienky predávajúceho či takúto možnosť vrátenia tovaru umožňuje, ale predpokladáme, že ak áno, tak len na výmenu za iný tovar alebo zo strany predávajúceho vám bude poskytnutá poukážka na nákup iného tovaru v určenej lehote.


Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý večer, pred 10 dňami som zakúpil v Poľovníckych potrebách termovíziu za 1200 eur a na 7. deň som zistil poruchu na nej. Včera som ju odniesol do predajne, kde som ju kúpil, a predajca mi tvrdí, že musí poslať tovar na reklamáciu. Keďže som termovíziu ešte nepoužil a už je nefunkčná, chcel by som vrátenie peňazí. Je to možné? Vopred ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 29.06.2023)

Dobrý deň, podľa zákona o ochrane spotrebiteľa máte právo na reklamáciu výrobku v prípade zistenia chyby (vady) do uplynutia záručnej doby. Predajca je povinný vám umožniť uplatnenie reklamácie a vybaviť ju niektorým zo zákonom stanovených spôsobov (výmenou výrobku, vrátením peňazí, opravou výrobku, primeranou zľavou z ceny výrobku alebo odôvodneným zamietnutím). V prípade reklamácie výrobku v záručnej dobe musí predajca reklamáciu vybaviť do 30 dní odo dňa prevzatia reklamovaného tovaru.

Ak by ste si želali vrátiť bezvadný výrobok a dostali späť peniaze, môžete tak urobiť len v prípade, že predajca s tým súhlasí. Odporúčame Vám kontaktovať predajcu a dohodnúť sa s ním na ďalšom postupe. Prajeme Vám veľa šťastia pri riešení tejto situácie.


Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?

Podotázka: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu (Občianske právo)

Dobrý deň, chcel by som vrátiť tovar, ktorý som kúpil v kamennom obchode. Koľko dní mám, prosím, na vrátenie tovaru bez udania dôvodu? Ďakujem.

Odpoveď: Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

(odpoveď odoslaná: 09.02.2023)

Dobrý deň,
vrátenie tovaru bez udania dôvodu sa vzťahuje na tovar, ktorý bol zakúpený na diaľku, resp. mimo prevádzkových priestorov predávajúceho. Bežným príkladom sú napríklad e-shopy. V prípade však, že ste tovar zakúpili v kamennom obchode, tak takéto právo v zmysle zákona č. 102/2014 nemáte. Napriek tomu sa však skúste informovať u predávajúceho a pozrieť si jeho obchodné podmienky, ktoré vrátenie tovaru bez udania dôvodu môžu umožňovať.  


V tejto právne poradni odpovedajú:

JUDr. Milan Ficek

JUDr. Barbora Ficek

JUDr. Boris Gál




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Vrátenie tovaru do kamenného obchodu" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.