Otázka: Odblokovanie účtu
Dobrý deň, exekútor mi zablokoval účet, na ktorý mi chodila materská. Poslala som mu všetky potrebné doklady dokazujúce, že na tento účet mi prichádza materská. Informoval ma, že účet je už odblokovaný. Napriek tomu som bola v banke a zistila som, že účet ešte stále nie je odblokovaný.
Odpoveď: Odblokovanie účtu
Dobrý deň. Nie je vylúčené, že ak exekútor zrušil blokovanie Vášho účtu, z časového hľadiska to banka nemusela ešte stihnúť zohľadniť. Rovnako však nie je vylúčené ani to, že účet máte odblokovaný len čiastočne, do určitej výšky finančných prostriedkov. V praxi sa však môže stať, že hoci dá exekútor požiadavku na blokovanie účtu iba do určitej výšky finančných prostriedkov, banka napriek tomu zablokuje celý účet. V takom prípade je chyba na strane banky.
Danú situáciu musíte vyriešiť v spolupráci s povereným súdnym exekútorom a dotknutou bankou.