Dobrý deň, poslal som balík Slovenskou poštou. Išlo o dobierku v hodnote 163 €, v ktorej sa nachádzal mobilný telefón s trhovou cenou približne 250 €. Balík som zabudol poistiť a ani žiadný zamestnancov ma na to neupozornil. Môj balík bol následne stratený, prípadne odcudzený. Samozrejme, podal som reklamáciu, v ktorej som žiadal vrátenie celej dobierkovej sumy - 163 €. Reklamáciu mi uznali, avšak škodu mi uhradili iba do výšky 14 € z dôvodu nepoistenia zásielky. Môj názor je, že keďže to bola dobierka, hodnota balíka je jasne preukázateľná. Rád by som sa opýtal, je možné nejakým spôsobom vymáhať od Slovenskej pošty zvyšnú dobierkovú sumu? Mám reálne šance dostať svoje peniaze späť? Za odpoveď vopred ďakujem.
Dobrý deň, v zmysle § 34 ods. 1 zákona č. 507/2001 Z.z. o poštových službách, poskytovateľ univerzálnej služby (pošta) zodpovedá za škodu, ktorá vznikla odosielateľovi nedodaním vybratej poštovej zásielky, dodaním poškodenej poštovej zásielky alebo stratou, odcudzením, poškodením alebo zničením poštovej zásielky počas odbernej lehoty a úložnej lehoty. Podľa nasledujúceho odseku, odosielateľ má právo na náhradu škody od poskytovateľa univerzálnej služby. Právo na náhradu škody musí odosielateľ uplatniť u neho do šiestich mesiacov odo dňa vybratia poštovej zásielky alebo poukázania hotovostnej platby; inak toto právo zanikne. Rozsah náhrady škody je upravený v nasledujúcom ustanovení zákona, podľa ktorého odosielateľovi patrí náhrada škody v rozsahu: a)dvadsaťnásobok poštovej sadzby za službu doporučene podľa tarify, ak ide o nedodanie doporučenej zásielky alebo o zničenie jej obsahu, alebo b) skutočná škoda, najviac však dvojnásobok najnižšej poštovej sadzby podľa tarify za každých 500 g obsahu, ak ide o nedodanie nepoisteného balíka. Vo vašom prípade pošta pri náhrade škody postupovala zrejme podľa prvého prípadu a teda, podľa môjho názoru, v zmysle zákona.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
4. februára
Spokojnosť vo všetkých smeroch. Promptná reakcia na moje otázky, veľmi jasne vysvetlené ako so situáciou naložit a aké ďalšie kroky sú potrebné.
recenzie
25. mája
Ďakujem krásne za vyriešenie môjho problému. Môžem len odporúčať. Reakcia na moju otázku bola rýchla a zrozumiteľná.
recenzie
25. novembra
Veľmi som bol spokojný s flexibilným, odborným a pro-klientským prístupom. Ozaj super odvedená komplexná práca. Silne doporučujem každému, kto očakáva 100%-nú kvalitu..
recenzie
16. mája
Ďakujem pekne za odpoveď a skvelé jednanie. Odporúčam.
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
13. mája
Ďakujem za rýchlu odpoveď, pomohla mi do budúcna s riešením môjho problému, ľudský a profesionálny prístup, odporúčam !
recenzie
17. januára
Veľmi oceňujem ponúknutú možnosť, obrátiť sa na odborníka online. Odpoveď som dostala v krátkom čase a veľmi mi pomohla, ďakujem a odporúčam.
recenzie
3. júla
Veľmi dobré a jednoduché vysvetlenie právnych vecí.... Odporúčam každému,kto potrebuje právnu pomoc...
recenzie