Dobrý deň, dobrý deň, Píšem Vám s prosbou o pomoc pri reklamácií kočíka. Ak dovolíte priblížim Vám moju situáciu. Jedna sa o kočík zakúpený cez internetový obchod, ktorý má aj kamennú predajňu. Kočík je v záruke do 7/2024 Pri kúpe stál kočík 1400€ Momentálne riešim tretiu reklamáciu. 1. Reklamácia bol vypadnutý komponent slúžiaci na pérovanie kočíka. Vymenili súčiastku. 2. Reklamácia bola rozheganá konštrukcia kočíka. Dieťa po usadení je naklonené dozadu. Poslali úplne novú konštrukciu. 3. Reklamácia- opakovanie druhej reklamácie. Oätovne rozheganá konštrukcia. Komunikujem prostredníctvom mailu. Napísali mi, že zo servisu opätovne posielajú novú konštrukciu. Ja som im na to odpísala, a v prílohe poslala odstúpenie od zmluvy a že žiadám ich o vrátenie peňazí za kočík keďže aktuálne prebieha tretia reklamácia. Odpísali mi, že musím reklamovať rovnakú chybu aspoň tri krát. A po ďalšie, že servis neuznal reklamáciu ale na náklady obchodu a vrámci dobrých vzťahov so servisom im pošlú novú konštrukciu pre mňa. Moja otázka znie, že ako ďalej mám postupovať? Tá konštrukcia sa opätovne začne hegať po pár mesiacoch a to podotýkam máme ešte jeden kočík na striedačku. Keď som bola osobne riešiť v kamennej predajni reklamáciu číslo dva tak tam mali jedny zákazníci presne tento istý problém ako ja a tiež im dali novú konštrukciu. Po ďalšie mám známu, ktorá riešila presne túto istú vadu na rovnkom kočíku a tiež jej vyreklamovali novú konštrukciu. Majú právo napísať, že reklamáciu mi neuznali? Keď ide o opätovne rovnaku závadu na kočíku a jazda v naklonenom kočíku je pre dieťa nebezpečná? A či záruka na komštrukciu sa predlžuje na ďalšie dva roky keďže mi bola doručená nová konštrukcia. Veľmi pekne Vám ďakujem za prečítanie a pevne verím, že si nájdete priestor na odpoveď.
Dobrý deň, vzhľadom na opätovné vyskytnutie sa tej istej vady na kočíku, Občiansky zákonník (§ 623 ods. 1 a 2 OZ) dáva spotrebiteľovi právo na výmenu veci alebo odstúpiť od zmluvy, ak sa vada opakuje a bráni riadnemu užívaniu veci ako také bez vady. Máte teda právo žiadať od predávajúceho vrátenie kúpnej ceny alebo výmenu kočíka za nový, ak za predpokladu, že vada je odstrániteľná, ale pre jej opätovné vyskytnutie po oprave alebo pre väčší počet vád nemôže byť kočík riadne užívaný. To, či záruka na novú konštrukciu sa predĺži, nie je v Občianskom zákonníku špecificky uvedené. Avšak, zásadne sa záručná doba nezakladá nanovo, ak nejde o celkom nové kúpne zmluvy, ale o vyriešenie reklamácie.
Pokiaľ sa týka tvrdenia obchodu o nutnosti reklamovať rovnakú chybu aspoň trikrát, takáto podmienka nie je v slovenskej legislatíve priamo stanovená. Dôležité je skôr opätovné vyskytnutie sa vady, ktoré vám dáva právo odstúpiť od zmluvy. V prípade sporu by sa tieto okolnosti posudzovali individuálne s ohľadom na charakter a účinky na užívanie veci.
Vo vašej situácii odporúčam posunúť komunikáciu s obchodom na úroveň vyššieho manažmentu a dôrazne trvať na svojich právach. V prípade, že riešenie s obchodom nenájdete, máte možnosť obrátiť sa na príslušný Inšpektorát SOI alebo zvážiť právne kroky prostredníctvom súdu.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
Pri použitých veciach nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola ...
Najnovšie príspevky. 27.04.2024 - Reklamácia kočíka · 27.04.2024 - Provízia pre realitnú kanceláriu ? 26.04.2024 - Darovanie nehnuteľnosti dieťaťu · 26.04.2024 ...
Najnovšie príspevky. 27.04.2024 - Reklamácia kočíka · 27.04.2024 - Provízia pre realitnú kanceláriu ? 26.04.2024 - Darovanie nehnuteľnosti dieťaťu · 26.04.2024 ...
Najnovšie príspevky. 27.04.2024 - Reklamácia kočíka · 27.04.2024 - Provízia pre realitnú kanceláriu ? 26.04.2024 - Darovanie nehnuteľnosti dieťaťu · 26.04.2024 ...
Dobrý deň! V utorok som si kúpila spoločenské šaty v kamennej predajni a v stredu som ich chcela vrátiť alebo vymeniť za iný tovar. Bolo mi povedané, že na.
28.04.2024 - Ako reklamovať vozidlo, ktoré má stočené kilometre? 27.04.2024 - Reklamácia kočíka · 27.04.2024 - Provízia pre realitnú kanceláriu ? 26.04.2024 ...
Najnovšie príspevky. 27.04.2024 - Reklamácia kočíka · 27.04.2024 - Provízia pre realitnú kanceláriu ? 26.04.2024 - Darovanie nehnuteľnosti dieťaťu · 26.04.2024 ...
21. septembra
Vyjadrujem veľkú spokojnosť. Je to advokátska kancelária na vysokej úrovni. Nesmierne si vážim ľudský prístup JUDr. Ficeka..
recenzie
24. septembra
Rýchla a zrozumitelná odpoveď, ktorá naozaj pomôže. Vysoká profesionalita a maximálna moja spokojnosť
recenzie
6. júla
Mám len dobrú skúsenosť. Môžem iba odporučiť.
recenzie
11. februára
Ochotný a profesionálny prístup. Doporučujem!
recenzie
9. apríla
Som velmi spokojna s rychlou odpovedou! Odporucam vsetkym ci uz platenu, alebo neplatenu sluzbu ( Vyuzila som obidve)
recenzie
3. septembra
Som veľmi spokojná s prístupom pána Judr. Ficeka a rýchlej odpovede na moju otázku. Vrelo odporúčam každému..
recenzie
6. augusta
Reakcia na moju otázku bola veľmi rýchla a profesionálna. Som rada, že existujú aj takéto advokátske kancelárie, ktoré svojim profesionálnym prístupom ..
recenzie
13. augusta
Mám len výborné skúsenosti. Či už s bezplatnou poradnou, ale aj s telefonickou konzultáciou. Profesionáli na správnom mieste, a verím, že sme so spoluprácou ešte neskončili..
recenzie