Dobrý deň, ako firma som dostal neoprávnene pokutu za rušenie nočného kľudu od správcu budovy. Respektíve pokuta prišla od prenajímateľa, nakoľko on je klientom správcu. Na predmetnú faktúru som okamžite reagoval mailovou komunikáciou, nakoľko aj táto bola v zmluve uvedená ako plnohodnotná možnosť komunikácie. Na emailovú adresu správcu aj prenajímateľa som zaslal odvolanie, nakoľko k incidentu z mojej strany nikdy nedošlo. Adresoval som ho správcovi v zastúpení prenajímateľa. Reakcia neprišla žiadna. Teraz mi prišiel email, že prenajímateľ (tiež firma) eviduje u mňa neuhradenú pohľadávku a mám podpísať, že s ňou súhlasím, s poznámkou, že keď na email neodpoviem do 10 dní, bude sa to považovať za súhlas z mojej strany. Na email som odpovedal, avšak opäť zostal bez odpovede. Ide o poškodenie môjho dobrého mena, ale predovšetkým sa obávam neuhradenej pohľadávky u inej firmy. K samotnému incidentu: dostal som pokutu za to, že som sa nachádzal v priestoroch terasy, v čase, keď prišla na recepciu sťažnosť na rušenie nočného kľudu. Správca má dôkaz, že som na terase bol, lebo som si ju otvoril čipom. Avšak v domovom poriadku je jasne uvedené, že pokuta môže byť udelená až po upozornení. Ako teda situácia prebehla: nachádzal som sa na terase, na ktorú prišiel strážnik z recepcie. Terasu celú prešiel a pri odchode povedal, že dostal sťažnosť a hľadá zdroj hluku, a že to asi bude z nejakého bytu. Povedal som mu, že aj tak odchádzam, a opustil som spolu so strážnikom priestor terasy. Pred vchodom na terasu sú umiestnené kamery, takže všetko by malo byť zaznamenané, avšak záznamy samozrejme zrejme disponuje správca, rovnako ako je strážnik jeho zamestnanec. Keď som volal na číslo správcu, zamestnankyňa mi doslova povedala, že ona má záznam, že som tam bol, a že ona už tú pokutu niekomu dať musí. Akákoľvek rada, ako postupovať, by mi veľmi pomohla. Vopred veľká vďaka!
Dobrý deň,
z otázky vyplýva, že ste nájomcom nebytových priestorov v zmysle ust. zákona o nájme a podnájme nebytových priestorov.
Pokiaľ ide o pokutu, ktorá Vám bola uložená, pre tento prípad platí ust. § 544 Obč. zákonníka :
"(1) Ak strany dojednajú pre prípad porušenia zmluvnej povinnosti zmluvnú pokutu, je účastník, ktorý túto povinnosť poruší, zaviazaný pokutu zaplatiť, aj keď oprávnenému účastníkovi porušením povinnosti nevznikne škoda.
(2) Zmluvnú pokutu možno dojednať len písomne a v dojednaní musí byť určená výška pokuty alebo určený spôsob jej určenia. (3)Ustanovenia o zmluvnej pokute sa použijú aj na pokutu určenú pre porušenie zmluvnej povinnosti právnym predpisom (penále)." Podstatné vo Vami uvedenom prípade je to, ako je formulovaná zmluva, z ktorej je potrebné vychádzať. Otázkou je preto samotné posúdenie zmluvy o nájme nebytových priestorov. Uvádzame, že je pre nás záhadou dôvod uloženia pokuty - rušenie nočného pokoja keď toto rieši polícia pri jej privolaní pri rušení nočného kľudu, prípadne sa rieši podľa ust. zákona o priestupkoch. Odporúčam kontaktovať advokáta na posúdenie zmluvy a pokutu neuhradzovať.Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
Odpoveď: Kto kontroluje správcu bytového domu? Dobrý deň, v zmysle § 8 ods. 1 zákona č. 182/1993 Z.z.o vlastníctve bytov a nebytových priestorov, je správcom ...
T.j. : SBD /správca bytového domu/ je potrebné napísať list, že preplatok z vyúčtovania za služby ... 15.02.2023 - Neoprávnená pokuta od správcu budovy ...
19. 8. 2017 ... (2) Pokutu možno uložiť aj opakovane za každé porušenie povinnosti vyplývajúcej z ... 15.02.2023 - Neoprávnená pokuta od správcu budovy ...
Môže správca bytového domu respektíve spoločenstvo vlastníkov bytového domu dať moje priestory do ... 15.02.2023 - Neoprávnená pokuta od správcu budovy ...
Došlo k slovnému sporu a správca sa v hneve vyjadril, že mi depozit nevráti ... rodine alebo si ho necháva prenajímateľ ako pokutu za nedodržanie zmluvy?
V tomto prípade môže byť uložená pokuta do 16.596 Eur. ... 15.02.2023 - Neoprávnená pokuta od správcu budovy · 15.02.2023 - Prístupová cesta, ...
... Nevrátenie najomneho - vratného depozitu · 15.02.2023 - Neoprávnená pokuta od správcu budovy · 15.02.2023 - Prístupová cesta, ako máme postupovať ?
4. mája
Ďakujem srdečne za rýchlu odpoveď. Veľmi ste mi pomohli. Už len veriť, že sa môj problém skončí v súlade so zákonom. Profesionálne jednanie má veľmi vysokú úroveň. Rada vás budem odporúčať
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
4. februára
Spokojnosť vo všetkých smeroch. Promptná reakcia na moje otázky, veľmi jasne vysvetlené ako so situáciou naložit a aké ďalšie kroky sú potrebné.
recenzie
16. januára
Som naozaj nadmieru spokojný...profesionálny prístup, absolútne korektné jednanie, pri jednej z mojich otázok vypracovanie a zaslanie odpovede na doplňujúce otázky..
recenzie
25. mája
Ďakujem krásne za vyriešenie môjho problému. Môžem len odporúčať. Reakcia na moju otázku bola rýchla a zrozumiteľná.
recenzie
1. novembra
Ďakujem veľmi pekne za radu veľmi mi to pomohlo, viem čo môžem podniknúť a byť si pri tom istý, že robím správne. Ešte raz ďakujem a určite odporúčam
recenzie
25. novembra
Veľmi som bol spokojný s flexibilným, odborným a pro-klientským prístupom. Ozaj super odvedená komplexná práca. Silne doporučujem každému, kto očakáva 100%-nú kvalitu..
recenzie
3. septembra
Som veľmi spokojná s prístupom pána Judr. Ficeka a rýchlej odpovede na moju otázku. Vrelo odporúčam každému..
recenzie