Máte
otázku?

Storno poplatok za nákup cez internet


Online právna poradňa
Oblasť práva: Vymáhanie pohľadávok, Bratislava

Otázka: Storno poplatok za nákup cez internet

Dobrý deň, objednala som si tovar prostredníctvom internetového obchodu. Pri objednávke som požiadala o dodanie do dvoch dní. Okamžite mi prišlo potvrdenie objednávky e-mailom, ale nebolo v ňom žiadne vyjadrenie ohľadom dodacej lehoty, ani to neprišlo nasledujúci deň. Z tohto dôvodu som využila ponuku iného obchodu. Na tretí deň ma majiteľ prvého e-shopu kontaktoval s tým, že bol na dovolenke a nemohol dodať tovar do mnou požadovanej lehoty. Počas telefonátu som ho požiadala o stornovanie objednávky, aby mu nevznikli náklady na jej prepravu. Na štvrtý deň mi pán majiteľ e-mailom oznámil, že pri stornovaní sa platí 10% z ceny tovaru, pričom toto nie je uvedené na webovej stránke. Na stránke sa však odvoláva na občiansky zákonník a kúpno-predajnú zmluvu. Mám otázku, či som povinná uhradiť tento stornovací poplatok. Nerada by som sa nechala oklamať. Ďakujem za odpoveď a dovidenia.

Odpoveď: Storno poplatok za nákup cez internet

Dobrý deň, ak ide o kúpu bežného tovaru (teda nejde o tovar na zakázku - napríklad vyšitie špeciálneho loga, vec "na mieru" alebo iné), tak v prípade kupovania tovaru cez internet, predajca nemôže požadovať stornopoplatky. Vo svojej otázke nepíšete o aký tovar ide.  Aj keby to mal uvedené na stránke v podmienkach, tak aj tak by ich nemohol požadovať, pretože v tejto časti by boli podmienky neplatné pre rozpor so zákonom.

Trápi vás "Storno poplatok za nákup cez internet" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Storno poplatok za nákup cez internet (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň, objednala som si cez cestovnú kanceláriu zájazd na internete. Dňa 23. 6. 2025 mi prišla na e-mail faktúra aj s poistením s informáciou, že mám uhradiť celú sumu do 30. 6. 2025. Po zaplatení mi mali zaslať ďalšie inštrukcie. Zájazd sa mal uskutočniť 11. 7. 2025. Žiaľ, ochorela som, preto sme 30. 6. 2025 napísali na e-mail, že nezaplatím, lebo nemôžem zájazd absolvovať. Na tento e-mail však neodpovedali, iba opakovane žiadali uhradiť sumu. Neskôr, 11. 7. 2025, som si dokonca zlomila nohu a mám k dispozícii aj lekárske správy. Potom bolo ticho až do 20. 9. 2025, keď mi prišla výzva, že ak nezaplatím celú sumu, dajú záležitosť na súd. Môžete mi, prosím, poradiť? Musím túto sumu zaplatiť celú? Ďakujem.

Odpoveď: Storno poplatok za nákup cez internet

(odpoveď odoslaná: 25.09.2025)

Dobrý deň,
vo Vašom prípade ide o otázku, či ste povinná CK zaplatiť celú cenu zájazdu, keďže ste ho nemohli absolvovať zo zdravotných dôvodov a zájazd ste neuhradili pred jeho konaním.

Podľa § 21 zákona o zájazdoch a spojených cestovných službách má zákazník právo odstúpiť od zmluvy o zájazde pred začiatkom zájazdu :

"Cestujúci je oprávnený kedykoľvek pred začatím zájazdu odstúpiť od zmluvy o zájazde. V zmluve o zájazde možno dohodnúť odstupné, ktorého výška musí zohľadňovať čas odstúpenia od zmluvy o zájazde pred začatím zájazdu, predpokladané zníženie nákladov v dôsledku neposkytnutia služieb cestovného ruchu tvoriacich zájazd cestujúcemu a predpokladaný príjem z náhradného predaja služieb cestovného ruchu. Ak odstupné nie je dohodnuté, jeho výška sa vypočíta ako cena zájazdu znížená o súčet úspory nákladov za neposkytnuté služby cestovného ruchu a príjmov z náhradného predaja služieb cestovného ruchu. Na žiadosť cestujúceho je cestovná kancelária povinná poskytnúť odôvodnenie výšky odstupného."

Ak však CK už zájazd zabezpečila, môže si voči Vám uplatniť tzv. odstupné (storno poplatok), ktorého výšku určuje zmluva alebo všeobecné obchodné podmienky CK. Ak ste zájazd nezaplatili, CK má právo požadovať úhradu odstupného, nie však automaticky celej ceny zájazdu, pokiaľ to nie je výslovne dohodnuté v zmluve alebo VOP.


Dôležité je, či ste CK oficiálne oznámili odstúpenie od zmluvy (napr. e-mailom) a či ste doložili dôvod (napr. lekársku správu). Ak ste tak urobili pred začiatkom zájazdu, CK by mala vyčísliť výšku odstupného podľa svojich podmienok. Ak ste len oznámili, že nezaplatíte, CK to môže považovať za odstúpenie, ale stále má právo na odstupné.
Ak ste mali uzatvorené poistenie storna zájazdu, odporúčam kontaktovať poisťovňu a uplatniť si nárok na preplatenie storno poplatku – doložte lekárske správy a komunikáciu s CK.

Praktický postup:
1. Skontrolujte zmluvu a VOP CK – aké sú podmienky storna a výška odstupného.
2. Zistite, či ste mali poistenie storna a kontaktujte poisťovňu.
3. Odpovedzte CK, že ste zájazd neabsolvovali zo zdravotných dôvodov, doložte lekárske správy a žiadajte vyčíslenie storno poplatku, nie celej sumy.
4. Ak CK trvá na celej sume, žiadajte právne zdôvodnenie a obráťte sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu alebo spotrebiteľské združenie.

Ak CK podá žalobu, súd bude skúmať, či ste riadne odstúpili od zmluvy a či je požiadavka na úhradu celej sumy oprávnená. Ak ste neodstúpili správne, môže Vám vzniknúť povinnosť zaplatiť odstupné.

Odporúčam neplatiť celú sumu bez preverenia podmienok a komunikovať s CK písomne. V prípade potreby môžete kontaktovať aj našu advokátsku kanceláriu.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Storno poplatok za nákup cez internet (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň, mám záujemcu, ktorý si odo mňa cez internet kúpil produkt - notebook v hodnote 50 eur. Ja som už zaplatil poštovné 5 eur, takže spolu je to 55 eur. Kupujúci tvrdil, že prevezme zásielku hneď ako notebook dorazí. Avšak druhý deň som zistil pri sledovaní zásielky, že si na svoje želanie požiadal o odloženie zásielky a prevezme ju neskôr. Napriek tomu notebook si neprevzal ani v sľúbenom čase a doteraz je na jeho pošte odložený. Na emaily už neodpovedá. Ako ho môžem prinútiť, alebo ako sa mám domáhať pri neprevzatí, preplateniu poštovného a vráteniu poštovného? Ďakujem.

Odpoveď: Storno poplatok za nákup cez internet

(odpoveď odoslaná: 07.03.2017)

Dobrý deň, v tomto prípade je rozhodujúcim obsah kúpnej zmluvy, na ktorom ste sa s kupujúcim dohodli, a to najmä v časti miesta splnenia a náhrady za prepravné náklady. Podľa § 567 ods. 1 Občianskeho zákonníka (OZ), dlh sa plní na mieste určenom dohodou účastníkov. V zmysle § 593 OZ, ak nie je dohodnuté inak, znáša náklady spojené s odovzdaním predmetu kúpy, najmä náklady merania, váženia a balenia, predávajúci a náklady spojené s prevzatím kupujúci; ak sa vec odosiela na miesto, ktoré nie je miestom splnenia, znáša náklady odoslania kupujúci. Ak ste sa teda dohodli, že notebook odošlete do miesta bydliska kupujúceho s tým, že ten hradí aj náklady na prepravu, je kupujúci povinný dodržať podmienky kúpnej zmluvy. V opačnom prípade ste oprávnený domáhať sa, aby kupujúci objednanú vec prevzal a zaplatil Vám dohodnutú cenu, a to prípadne aj súdnou cestou. V súdnom konaní však nesiete dôkazné bremeno, t.j. máte povinnosť preukázať obsah dojednanej kúpnej zmluvy a to aj v časti náhrady nákladov za prepravu tovaru. 


Podotázka: Storno poplatok za nákup cez internet (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň, chcel by som sa spýtať na určitú záležitosť. S manželkou sme absolvovali umelé oplodnenie v lete 2014. Na rok sme mali zaplatené zmrazenie a bolo nám povedané, že sa nám ozvú. Teraz sme dostali list, v ktorom od nás žiadajú spätnú úhradu poplatku. Táto požiadavka je založená na vete v zmluve, ktorá vyznieva takto: "Podpísaním tohto prehlásenia berieme na vedomie, že po uplynutí dohodnutej skladovacej doby jedného roka, pokiaľ do tejto doby nepožiadame o jej predĺženie a nezaplatíme poplatok podľa cenníka výkonov, postupujeme všetky práva a povinnosti súvisiace s uskladnením a nakladaním embryí na Sanatórium pre liečbu neplodnosti." Je možné, aby nás na základe tohto bodu mohlo niečo spätne finančne zasiahnuť? Za odpoveď vopred ďakujem.

Odpoveď: Storno poplatok za nákup cez internet

(odpoveď odoslaná: 04.03.2017)

Dobrý deň, ak ste obe zmluvné strany súhlasili s tým, že všetky práva a povinnosti sa po roku prevedú na Sanatórium, ak nepožiadate o predĺženie, potom nemajú právo od vás žiadať poplatok. Z obsahu Vášho mailu vyplýva, že ste uzatvorili dohodu len na určité obdobie, tým pádom nemáte prečo platit za ďalšie obdobie.

Podľa toho, čo ste napísali ste mali dohodu o skladovaní embryí len na 1 rok. 



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Storno poplatok za nákup cez internet" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.