Odpoveď: Slovanet - výpoveď zo zmluvy
Dobrý večer,
k otázke predkladáme odpoveď, ktorá je vyjadrením názoru našej advokátskej kancelárie.
Položená otázka obsahuje v podstate dva problémy, ktorých možné riešenie je nasledovné :
1./ Otázka nekvality poskytovaných služieb
Vo Všeob. podmienkach poskytovateľa je okrem iných uvedené /citujeme / : ČL. VIII :
"Účastník môže reklamovať poruchu v poskytovaní služby alebo zariadenia a správnosť ceny fakturovanej za poskytovanú službu. Reklamáciu treba podať písomne (vrátane faxu) alebo osobne v lehote 30 dní odo dňa zistenia poruchy v poskytovaní služby alebo zariadenia, alebo v lehote 30 dní odo dňa doručenia faktúry. Márnym uplynutím týchto lehôt právo na reklamáciu účastníkovi zaniká. 2. Účastník postupuje podľa odseku 1 aj pri uplatňovaní práva na vrátenie pomernej časti ceny za čas neposkytovania Služby, ak nie je v Zmluve uvedené inak. Účastník má
právo na vrátenie pomernej časti ceny, ak neposkytovanie Služby zavinil Slovanet a ak Účastník uplatní právo v lehote podľa bodu 13.6. týchto VP /pozn. 30 dní od poruchy/. Márnym uplynutím tejto lehoty právo Účastníka na vrátenie pomernej časti ceny zaniká."
V nových VP r. 2018 ohľadom doručovania je uvedené, že "účastník bude písomnosti doručovať Slovanetu na adresu jeho sídla, ak v zmluve alebo v týchto všeobecných podmienkach nie je uvedené inak. 3. Pre doručovanie písomností poštou platia ustanovenia Poštového poriadku. Ak sa písomnosť doručuje poštou na poslednú známu adresu ako doporučená listová zásielka s doručenkou, písomnosť sa považuje za doručenú, ak ju pošta vráti odosielateľovi preto, lebo adresát odoprel zásielku prevziať alebo si ju na pošte nevyzdvihol v odbernej lehote alebo ju pošta vráti s poznámkou adresát neznámy. 4. Slovanet je oprávnený doručovať písomnosti a iné informácie aj elektronickou poštou, a to na kontaktnú e-mailovú adresu účastníka uvedenú v zmluve. 5. Slovanet je oprávnený prijímať písomnosti a iné informácie od účastníka aj elektronickou poštou a to z kontaktnej e-mailovej adresy účastníka. Slovanet je oprávnený si k takto doručovaným podaniam vyžiadať ich doplnenie v listinnej podobe, pričom účastník je povinný listinnú podobu podania doručiť Slovanetu v lehote stanovenej Slovanetom, inak sa na takéto podanie účastníka neprihliada."
Odporúčame preto uplatniť reklamáciu na obdobie, kedy Vám služba nebola poskytnutá z dôvodu nekvality podľa vyššie uvedeného, teda emailom, ako aj písomne doporučeným listom s konkretizovaním odbobia, ktoré reklamujete.
2./ Ukončenie zmluvného vzťahu :
1./ Pozerali sme zmluvné podmienky poskytovateľa služieb, kde je jasne uvedení v čl. VIII. :
"Účastník môže písomne vypovedať zmluvu uzavretú na dobu neurčitú z akéhokoľvek dôvodu alebo bez udania dôvodu. Výpovedná lehota je jeden kalendárny mesiac a začína plynúť prvým dňom kalendárneho mesiaca
nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola písomná výpoveď doručená druhej zmluvnej strane. Ak účastník vypovie zmluvu pred uplynutím lehoty dohodnutej na zriadenie služby, Slovanet môže požadovať náhradu nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti so zriaďovaním služby v čase od uzavretia zmluvy do doručenia výpovede."
V otázke píšete, že Vám oznámili, či výpoveď prijmú a že Vás upozornili, že výpovedná lehota je tri mesiace. Nebola Vám podaná správna informácia. Podľa ust. § 582 a nasl. Obč. zákonníka platí :
(1) Ak je dojednaná zmluva na dobu neurčitú, ktorej predmetom je záväzok na nepretržitú alebo opakovanú činnosť, alebo záväzok zdržať sa určitej činnosti alebo strpieť určitú činnosť a ak zo zákona alebo zo zmluvy nevyplýva spôsob jej výpovede, možno zmluvu vypovedať v lehote troch mesiacov ku koncu kalendárneho štvrťroka.
(2) Výpoveď je však neúčinná ohľadne záväzku zdržať sa určitej činnosti, ak z jeho povahy alebo zo zmluvy vyplýva, že záväzok je časovo neobmedzený.
§ 582a : Ustanovenia zmluvy podľa § 47a dojednanej na dobu neurčitú, ktorej predmetom je záväzok na nepretržitú alebo opakovanú činnosť, alebo záväzok zdržať sa určitej činnosti alebo strpieť určitú činnosť, ktoré vylučujú možnosť vypovedať zmluvu, sú neplatné. Rovnako sú neplatné ustanovenia zmluvy podľa prvej vety, ktoré umožňujú zmluvu vypovedať v lehote dlhšej, ako je uvedená v § 582 ods. 1; to neplatí, ak zákon ustanovuje dlhšiu výpovednú lehotu."
Nepoznáme obsah Vašej zmluvy, ale VPP Slovanetu sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy, a ak je vo VPP uvedená jednomesačná výpovedná lehota, tak platí jednomesačná výpovedná lehota, a nie trojmesačná podľa ust. Obč. zákonníka - viď zdôraznený text vyššie v ust. § 582 Obč. zákonníka.
V otázke píšete, že dnešným dňom ste podali výpoveď. Zmluvu so Slovanetom pritom ste mohli ukončiť podľa nášho názoru aj odstúpením od zmluvy podľa VPP čl. VIII za splnenia podmienok na odstúpenie od zmluvy (citujeme :"Účastník môže písomne odstúpiť od zmluvy bez sankcií, ak mu Slovanet /okrem iných/ ani po opakovanej uznanej reklamácii neposkytuje službu podľa zmluvy alebo ju neposkytuje v stanovenej kvalite; v tomto prípade môže účastník od zmluvy odstúpiť do jedného mesiaca odo dňa doručenia oznámenia o uznaní opätovnej reklamácie a ak porušenie povinnosti stále pretrváva.")
Problémom však je, že máte aj internet aj televíziu, a problém sa týka len televízie.
Vy ste podali výpoveď, predpokladáme, že máte doklad o doručení výpovede, resp. potvrdili Vám prevzatie výpovede. Uvádzame, že zo strany Slovanetu k vypovedaniu zmluvy nepotrebujete žiaden súhlas a ani ich nijaké stanovisko. Výpovedná lehota vo Vašom prípade pre Slovanet začne plynúť dňom 1.6.2018 a skončí 30.6.2018. Odporúčame dodatočne písomne dopor. listom zopakovať výpoveď, kde uvediete dôvody a uvediete pre nich plynutie výpovednej jednomesačnej lehoty podľa vyššie uvedených VPP Slovanetu.
Na obdobie počas plynutia výpovede si následne uplatnite reklamáciu za neposkytovanie služby (nekvalita obrazu - čl. XII. bod 6 VPP).
Budeme radi ak nám dáte vedieť ako ste dopadli v tejto veci.
©