Dobrý deň, chcel by som sa opýtať na situáciu, keď mi druhý šofér rozbil auto. Spísali sme záznam o nehode, ale vinník škodovú udalosť nenahlásil. Ja som škodovú udalosť nahlásil, bol som na obhliadke a poistná udalosť bola uznaná ako totálna škoda. Ako postupuje poisťovňa v prípade, že vinník nenahlási škodovú udalosť? Poisťovňa vo väčšine prípadov pokračuje v riešení poistnej udalosti aj vtedy, ak vinník škodu nenahlási. Vy, ako poškodený, ste splnili svoju povinnosť nahlásením škody a spoluprácou pri obhliadke vozidla. Poisťovňa si môže vyžiadať ďalšie informácie alebo potvrdenie o zavinení od vinníka, no ak máte spísaný záznam o nehode, kde je jasne určený vinník, poisťovňa má dostatok podkladov na spracovanie vašej žiadosti. V prípade, že vinník do stanoveného termínu škodu nenahlási, poisťovňa môže voči nemu vyvodiť následky, napríklad vyššie poistné alebo iné zmluvné sankcie. Pre vás, ako poškodeného, by táto situácia nemala ovplyvniť vyplatenie poistného plnenia, ak ste doložili všetky potrebné dokumenty a dôkazy. Odporúčam vám sledovať komunikáciu s poisťovňou a v prípade potreby doložiť všetky relevantné dokumenty, napríklad zápis o nehode, fotodokumentáciu či potvrdenie z polície, ak bola privolaná. V prípade akýchkoľvek nejasností neváhajte kontaktovať svoju poisťovňu priamo, kde vám poskytnú ďalšie informácie a usmernenia.
Dobrý deň,
vaša otázka sa týka postupu poisťovne, ak vinník dopravnej nehody nenahlásil škodovú udalosť, hoci vy ste ju riadne nahlásili a absolvovali obhliadku vozidla. V praxi je povinnosťou vinníka podľa zákona č. 381/2001 Z. z. o povinnom zmluvnom poistení nahlásiť škodovú udalosť svojej poisťovni bez zbytočného odkladu. Ak tak neurobí, poisťovňa môže postupovať rôzne.
Poisťovňa spravidla začne likvidáciu na základe vášho oznámenia a dokumentácie, ktorú ste predložili. Ak však vinník škodu nenahlási, poisťovňa môže žiadať od neho doplnenie informácií alebo potvrdenie okolností nehody. V niektorých prípadoch môže poisťovňa likvidáciu predĺžiť alebo pozastaviť, kým nedostane potrebné podklady. Ak je však z vašej strany všetko riadne doložené (záznam o nehode, fotodokumentácia, obhliadka), poisťovňa by mala rozhodnúť aj bez súčinnosti vinníka, najmä ak sú okolnosti jasné.
Zároveň, ak vinník nesplní svoju povinnosť, poisťovňa môže voči nemu uplatniť regres – teda vymáhať od neho vyplatenú sumu, prípadne mu uložiť zmluvnú pokutu podľa poistných podmienok. Odporúčam vám sledovať komunikáciu s poisťovňou a v prípade prieťahov sa informovať o dôvodoch. Ďalším krokom je vyžiadať si od poisťovne písomné stanovisko k stavu likvidácie a v prípade nečinnosti podať sťažnosť alebo návrh na dohľad na Národnú banku Slovenska.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
3 citovaného zákona (škodová udalosť) a to aj s ohľadom na výšku škody na niektorom zo zúčastených vozidiel, ktorá zrejme prevyšovala 3.990 eur, neboli dodržané ...
Dopravná nehoda alebo škodová udalosť · Ako vymáhať poistné plnenie od poisťovne? Nárok na náhradu škody po dopravnej nehode · PZP - poškodená rampa v r. 2016 ?
... škodová udalosť ak účastník nehody nesplnil niektorú zo svojich zákonných povinností. Účastník škodovej udalosti je povinný bezodkladne zastaviť vozidlo ...
Zdravím, potreboval by som radu. Nedávno voznikla pri mojom aute škodová udalosť, ktorá už bola ukončená, vyplatená podľa rozpočtu a uznaná ako totálna škoda.
Je prípadne vhodné uviesť, ako škodová udalosť vznikla, resp. že vznikla v príčinnej súvislosti s prevádzkou motorového vozidla. Ak poisťovňa odmietne plniť ...
Dobrý deň, prosím o právnu radu v následujúcej záležitosti. Škodová udalosť sa stala 10.9.2014. Pri spísaní všetkých náležitostí a následnej obhliadke.
Podotázka: Ako postupovať, ak poisťovňa odmieta poskytnúť celé poistné plnenie? (Občianske právo). Dobrý deň, na mojom vozidle mi bola spôsobená škodová udalosť ...
24. septembra
Rýchla a zrozumitelná odpoveď, ktorá naozaj pomôže. Vysoká profesionalita a maximálna moja spokojnosť
recenzie
12. februára
Som veľmi spokojná s reakciou na moju otázku. Odporúčam využitie tohto poradenstva.
recenzie
11. júna
Ďakujem za odpoveď. Profesionálny prístup, odpoveď je vystižná a viem co mam očakávať pri konaní.
recenzie
4. februára
Spokojnosť vo všetkých smeroch. Promptná reakcia na moje otázky, veľmi jasne vysvetlené ako so situáciou naložit a aké ďalšie kroky sú potrebné.
recenzie
24. novembra
Veľmi mi pomohla advokátska kancelária pána advokáta JUDr. Milana Ficeka, ocitla som sa naozaj vo veľmi zložitej situácii s pani majiteľkou v byte, ktorý som si prenajímala a..
recenzie
16. mája
Ďakujem pekne za odpoveď a skvelé jednanie. Odporúčam.
recenzie
13. augusta
Mám len výborné skúsenosti. Či už s bezplatnou poradnou, ale aj s telefonickou konzultáciou. Profesionáli na správnom mieste, a verím, že sme so spoluprácou ešte neskončili..
recenzie
6. júla
Mám len dobrú skúsenosť. Môžem iba odporučiť.
recenzie