Máte
otázku?

Škodová udalosť.


Online právna poradňa
Oblasť práva: Bratislava

Otázka: Škodová udalosť.

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať na situáciu, keď mi druhý šofér rozbil auto. Spísali sme záznam o nehode, ale vinník škodovú udalosť nenahlásil. Ja som škodovú udalosť nahlásil, bol som na obhliadke a poistná udalosť bola uznaná ako totálna škoda. Ako postupuje poisťovňa v prípade, že vinník nenahlási škodovú udalosť? Poisťovňa vo väčšine prípadov pokračuje v riešení poistnej udalosti aj vtedy, ak vinník škodu nenahlási. Vy, ako poškodený, ste splnili svoju povinnosť nahlásením škody a spoluprácou pri obhliadke vozidla. Poisťovňa si môže vyžiadať ďalšie informácie alebo potvrdenie o zavinení od vinníka, no ak máte spísaný záznam o nehode, kde je jasne určený vinník, poisťovňa má dostatok podkladov na spracovanie vašej žiadosti. V prípade, že vinník do stanoveného termínu škodu nenahlási, poisťovňa môže voči nemu vyvodiť následky, napríklad vyššie poistné alebo iné zmluvné sankcie. Pre vás, ako poškodeného, by táto situácia nemala ovplyvniť vyplatenie poistného plnenia, ak ste doložili všetky potrebné dokumenty a dôkazy. Odporúčam vám sledovať komunikáciu s poisťovňou a v prípade potreby doložiť všetky relevantné dokumenty, napríklad zápis o nehode, fotodokumentáciu či potvrdenie z polície, ak bola privolaná. V prípade akýchkoľvek nejasností neváhajte kontaktovať svoju poisťovňu priamo, kde vám poskytnú ďalšie informácie a usmernenia.

Odpoveď: Škodová udalosť.

Dobrý deň,
vaša otázka sa týka postupu poisťovne, ak vinník dopravnej nehody nenahlásil škodovú udalosť, hoci vy ste ju riadne nahlásili a absolvovali obhliadku vozidla. V praxi je povinnosťou vinníka podľa zákona č. 381/2001 Z. z. o povinnom zmluvnom poistení nahlásiť škodovú udalosť svojej poisťovni bez zbytočného odkladu. Ak tak neurobí, poisťovňa môže postupovať rôzne.

Poisťovňa spravidla začne likvidáciu na základe vášho oznámenia a dokumentácie, ktorú ste predložili. Ak však vinník škodu nenahlási, poisťovňa môže žiadať od neho doplnenie informácií alebo potvrdenie okolností nehody. V niektorých prípadoch môže poisťovňa likvidáciu predĺžiť alebo pozastaviť, kým nedostane potrebné podklady. Ak je však z vašej strany všetko riadne doložené (záznam o nehode, fotodokumentácia, obhliadka), poisťovňa by mala rozhodnúť aj bez súčinnosti vinníka, najmä ak sú okolnosti jasné.

Zároveň, ak vinník nesplní svoju povinnosť, poisťovňa môže voči nemu uplatniť regres – teda vymáhať od neho vyplatenú sumu, prípadne mu uložiť zmluvnú pokutu podľa poistných podmienok. Odporúčam vám sledovať komunikáciu s poisťovňou a v prípade prieťahov sa informovať o dôvodoch. Ďalším krokom je vyžiadať si od poisťovne písomné stanovisko k stavu likvidácie a v prípade nečinnosti podať sťažnosť alebo návrh na dohľad na Národnú banku Slovenska.

Trápi vás "Škodová udalosť." a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Škodová udalosť." a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.