Máte
otázku?

Reklamácia obuvy


Online právna poradňa
Oblasť práva: Banská Bystrica

Otázka: Reklamácia obuvy

Dobrý deň, dňa 30.10.2024 som si zakúpila topánky u čínskeho obchodníka. Na oboch topánkach praskli podrážky po celej šírke. Predávajúca kričala, že som mala prísť skôr, nie až keď sa podrážky praskli. Nekontrolujem každý deň obuv, či sa nezačína poškodzovať, aby som mohla rýchlo reagovať. Topánky prevzala s tým, že do dvoch týždňov dajú vyjadrenie, ale vraj to určite neuznajú, lebo som mala prísť skôr. Chcem sa spýtať, ako mám postupovať. Ďakujem za odpoveď.

Odpoveď: Reklamácia obuvy

Dobrý deň, pri reklamácii je dôležité vychádzať zo zákona o ochrane spotrebiteľa, ktorý predávajúcemu ukladá povinnosť prijať reklamáciu a vybaviť ju najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia. Predávajúci nesmie požadovať, aby ste obuv kontrolovali každodenne, ani podmieňovať uznanie reklamácie skorším príchodom. 

Podľa zákona je podstatné, či sa vada vyskytla v záručnej dobe, ktorá bežne býva 24 mesiacov. Dôležité a podstatné pre Vás je ust. § 621 Občianskeho zákonníka :

"Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa § 619 ods. 1 až 3, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady."

Podľa ust. § 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka platí :

" Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci."

 

Ak bola reklamácia zamietnutá, ale vy ste presvedčená, že vada vznikla bežne, máte právo trvať na odbornom posúdení. Náklady na toto posúdenie znáša predávajúci, ak sa preukáže jeho zodpovednosť za chybu. Ak nie ste s výsledkom vybavenia reklamácie spokojná, máte možnosť obrátiť sa na Slovenskú obchodnú inšpekciu. Prípadne zvážte aj mimosúdne riešenie sporov, alebo sa obráťte na advokáta. Vždy odporúčam žiadať písomné vyjadrenie predávajúceho a ponechať si všetku dokumentáciu.

Trápi vás "Reklamácia obuvy" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Reklamácia obuvy" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:
  • Problém pri reklamácií obuvi

    Dobrý deň. Potrebovala by som pomoc pri riešení reklamácie. Dňa 6. 12. 2016 som zakúpila čižmy v predajni John Garfield. Na zadnej časti sa nachádzal ...

  • Neuznaná reklamácia - vŕzgajúce topánky

    zákona - na takéto posúdenie sa neprihliada a preto žiadate o uznanie reklamácie - výmenu obuvi za inú obuv. Naviac odborné posúdenie je v rozpore s ust. § 2 k/ ...

  • Ako postupovať pri neuznaní reklamácie?

    Dobrý deň, nevieme o akú obuv ide a dôvod reklamácie zákazníka. Ale ako je Vám známe, platí všeobecná záručná doba, ktorá je 24 mesiacov /§ 620 Obč. zákonníka/.

  • Aké mám práva pri reklamácii tovaru?

    Dobrý deň, rád by som sa informoval ohľadom reklamácie. Poslal som na reklamáciu topánky, ktoré mi ani po mesiaci nedošli späť. Počul som, že reklamácia má.

  • Zamietnutá reklamácia

    Botasky sú drahšie, 80 €. Nesúhlasím s vyjadrením z obuvi Partizánske. Odpoveď: Zamietnutá reklamácia. (odpoveď odoslaná: 03.08.2024). Dobrý deň ...

  • Reklamácia výrobku

    Dobrý deň, chcem sa opýtať. Dňa 26.03.2016 som zakúpil práčku v Datarte. Tá sa mi pokazila, a preto som 03.04.2017 nahlásil opravu v autorizovanom servise.

  • Vrátenie tovaru do kamenného obchodu

    Pri uplatnení reklamácie si máte ako kupujúci právo zvoliť spôsob odstránania vady, a to buď výmenou veci alebo opravou veci. Nemôžete si však zvoliť spôsob ...




najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.