Dobrý deň,
ak sa domnievate, že Vám nebola zdravotná starostlivosť poskytnutá správne, máte právo podľa zákona č. 581/2004 Z. z. o zdravotných poisťovniach, dohľade nad zdravotnou starostlivosťou požiadať úrad o vykonanie dohľadu nad zdravotnou starostlivosťou.
Podnet na prešetrenie sa podáva na pobočke Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, a to tej, do územného obvodu ktorého patrí miesto, kde bola zdravotná starostlivosť poskytnutá. Adresy pobočiek Úradu pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou možno nájsť napr. na internetovej stránke Úradu pre dohdľad nad zdravotnou staroslivosťou (http://www.udzs-sk.sk/web/sk/pobocky). Územné obvody pobočiek tvoria jednotlivé samosprávne kraje.
Na príslušnú pobočku Úradu pre dohdľad nad zdravotnou staroslivosťou je potrebné poslať písomný podnet (podpísaný), v ktorom sa uvedie meno a adresa podávateľa podnetu, názov zdravotníckeho zariadenia/meno lekára, jeho sídlo, obdobie poskytovania zdravotnej starostlivosti, opis problému - teda uvediete v tomto podnete aj všetky vo Vašej otázke opísané skutočnosti, ktoré mohli mať za následok nesprávne poskytnutie zdravotnej starostlivosti. Vykonávatelia dohľadu z Úradu pre dohdľad nad zdravotnou staroslivosťou sú oprávnení do tejto dokukementácie nazerať a vyžiadať si ju. Samozrejme to nevylučuje, aby ste určité dôkazy (ktoré hoci aj sú súčasťou zdravotnej dokumentácie), ktorými disponujete, priložili k svojmu podnetu.
Podávateľovi podnetu príde následne písomné oznámenie o začatí výkonu dohľadu. Úrad na základe podnetu vykoná dohľad u poskytovateľa zdravotnej starostlivosti a zistí, či postupoval v súlade s právnymi predpismi, či pacientovi poskytol všetky diagnostické a terapeutické výkony. Po skončení dohľadu Úrad pre dohdľad nad zdravotnou staroslivosťou podávateľa podnetu písomne informuje o jeho výsledkoch.