Dobrý deň, minulý mesiac nastal v byte výpadok prúdu. Nahodenie vonkajších ani vnútorných ističov nepomohlo, digitálny elektromer bol úplne vypnutý (pritom všetci traja susedia na rovnakom poschodí ho mali v bežnom stave). Išiel som do práce a overil u pracovníka ZSE, či nedošlo k odpojeniu z dôvodu nezaplatenej faktúry. Ukázal som mu fotku elektromera. Pracovník nenašiel žiadne nedostatky v platbách a odporučil mi kontaktovať poruchovú službu, lebo to vyzeralo na poruchu elektromera. Nahlásil som teda poruchu. Do pol hodiny ma kontaktoval elektrikár a povedal, aby som prišiel na adresu poruchy. Odišiel som z práce späť do bytu, kde mi z dodávky oznámil, že na celej ulici bol výpadok fázy, ale už to opravili. V spoločných priestoroch som videl, že elektromer opäť funguje. Pracovník mi zároveň oznámil, že za tento „zbytočný“ výjazd bude poplatok. Pracovník odišiel a ja som znova kontaktoval Západoslovenskú distribučnú, aby som si ujasnil, či je výpadok fázy na celej ulici „zbytočným“ výjazdom, prípadne prečo ma volali do bytu, keď už medzitým poruchu odstránili. Pracovníčka na infolinke prečítala, že technik do záznamu uviedol, že som si „nevyklikal“ ističe. To bola lož a aj keby to bola pravda, nemalo by to žiadny vplyv na výpadok fázy na celej ulici. Chcel som to aj písomne, aspoň e-mailom, no doteraz mi neodpovedali. Prišla mi však faktúra na 70 € za zbytočný výjazd. Dá sa proti takémuto správaniu brániť? Ďakujem.
Dobrý deň,
v tejto situácii odporúčam podať písomnú reklamáciu voči faktúre za zbytočný výjazd. V reklamácii jasne uveďte, že ste postupovali podľa pokynov pracovníka ZSE, ktorý vám odporučil kontaktovať poruchovú službu, a že výpadok bol spôsobený poruchou na distribučnej sieti (výpadok fázy na celej ulici), čo ste nemohli ovplyvniť. Zdôraznite, že tvrdenie technika o „nevyklikaní ističov“ je nepravdivé a irelevantné vzhľadom na rozsah poruchy.
Ak distribučná spoločnosť reklamáciu zamietne, môžete sa obrátiť na Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), ktorý dohliada na dodržiavanie pravidiel v oblasti energetiky. ÚRSO môže preskúmať postup distribučnej spoločnosti a rozhodnúť o oprávnenosti účtovania poplatku.
Ďalším krokom je teda bezodkladne podať písomnú reklamáciu a v prípade neúspechu kontaktovať ÚRSO.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
Nariadenie znaleckeho posudku bytu pri jedinom dedicovi. Prepis polovice bytu · Pokuta za zbytocny vyjazd technika · Výkon funkcie zástupcu vlastníkov bytov.
4. februára
Spokojnosť vo všetkých smeroch. Promptná reakcia na moje otázky, veľmi jasne vysvetlené ako so situáciou naložit a aké ďalšie kroky sú potrebné.
recenzie
3. júla
Veľmi dobré a jednoduché vysvetlenie právnych vecí.... Odporúčam každému,kto potrebuje právnu pomoc...
recenzie
25. novembra
Veľmi som bol spokojný s flexibilným, odborným a pro-klientským prístupom. Ozaj super odvedená komplexná práca. Silne doporučujem každému, kto očakáva 100%-nú kvalitu..
recenzie
13. augusta
Mám len výborné skúsenosti. Či už s bezplatnou poradnou, ale aj s telefonickou konzultáciou. Profesionáli na správnom mieste, a verím, že sme so spoluprácou ešte neskončili..
recenzie
13. mája
Ďakujem za rýchlu odpoveď, pomohla mi do budúcna s riešením môjho problému, ľudský a profesionálny prístup, odporúčam !
recenzie
17. júna
Rýchla a profesionálna odpoveď, ktorá bola vysvetlená naozaj zrozumiteľným spôsobom aj pre niekoho, kto sa v právnych veciach nevyzná. Ušetrilo mi to nesmierne veľa času pri dohľadávaní informácií..
recenzie
1. novembra
Ďakujem veľmi pekne za radu veľmi mi to pomohlo, viem čo môžem podniknúť a byť si pri tom istý, že robím správne. Ešte raz ďakujem a určite odporúčam
recenzie
1. augusta
Veľmi milo som bola prekvapená vysoko profesionálnym a ľudským prístupom.
recenzie