Dobrý deň, minulý mesiac nastal v byte výpadok prúdu. Nahodenie vonkajších ani vnútorných ističov nepomohlo, digitálny elektromer bol úplne vypnutý (pritom všetci traja susedia na rovnakom poschodí ho mali v bežnom stave). Išiel som do práce a overil u pracovníka ZSE, či nedošlo k odpojeniu z dôvodu nezaplatenej faktúry. Ukázal som mu fotku elektromera. Pracovník nenašiel žiadne nedostatky v platbách a odporučil mi kontaktovať poruchovú službu, lebo to vyzeralo na poruchu elektromera. Nahlásil som teda poruchu. Do pol hodiny ma kontaktoval elektrikár a povedal, aby som prišiel na adresu poruchy. Odišiel som z práce späť do bytu, kde mi z dodávky oznámil, že na celej ulici bol výpadok fázy, ale už to opravili. V spoločných priestoroch som videl, že elektromer opäť funguje. Pracovník mi zároveň oznámil, že za tento „zbytočný“ výjazd bude poplatok. Pracovník odišiel a ja som znova kontaktoval Západoslovenskú distribučnú, aby som si ujasnil, či je výpadok fázy na celej ulici „zbytočným“ výjazdom, prípadne prečo ma volali do bytu, keď už medzitým poruchu odstránili. Pracovníčka na infolinke prečítala, že technik do záznamu uviedol, že som si „nevyklikal“ ističe. To bola lož a aj keby to bola pravda, nemalo by to žiadny vplyv na výpadok fázy na celej ulici. Chcel som to aj písomne, aspoň e-mailom, no doteraz mi neodpovedali. Prišla mi však faktúra na 70 € za zbytočný výjazd. Dá sa proti takémuto správaniu brániť? Ďakujem.
Dobrý deň,
v tejto situácii odporúčam podať písomnú reklamáciu voči faktúre za zbytočný výjazd. V reklamácii jasne uveďte, že ste postupovali podľa pokynov pracovníka ZSE, ktorý vám odporučil kontaktovať poruchovú službu, a že výpadok bol spôsobený poruchou na distribučnej sieti (výpadok fázy na celej ulici), čo ste nemohli ovplyvniť. Zdôraznite, že tvrdenie technika o „nevyklikaní ističov“ je nepravdivé a irelevantné vzhľadom na rozsah poruchy.
Ak distribučná spoločnosť reklamáciu zamietne, môžete sa obrátiť na Úrad pre reguláciu sieťových odvetví (ÚRSO), ktorý dohliada na dodržiavanie pravidiel v oblasti energetiky. ÚRSO môže preskúmať postup distribučnej spoločnosti a rozhodnúť o oprávnenosti účtovania poplatku.
Ďalším krokom je teda bezodkladne podať písomnú reklamáciu a v prípade neúspechu kontaktovať ÚRSO.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
Nariadenie znaleckeho posudku bytu pri jedinom dedicovi. Prepis polovice bytu · Pokuta za zbytocny vyjazd technika · Výkon funkcie zástupcu vlastníkov bytov.
21. septembra
Vyjadrujem veľkú spokojnosť. Je to advokátska kancelária na vysokej úrovni. Nesmierne si vážim ľudský prístup JUDr. Ficeka..
recenzie
14. októbra
Odpoveď na moju otázku bola dostatočná a vyčerpávajúca. V budúcnosti sa rada opätovne na túto advokátsku kanceláriu obrátim. Odporúčam v každom prípade, Beláková
recenzie
6. júla
Mám len dobrú skúsenosť. Môžem iba odporučiť.
recenzie
12. februára
Som veľmi spokojná s reakciou na moju otázku. Odporúčam využitie tohto poradenstva.
recenzie
9. apríla
Som velmi spokojna s rychlou odpovedou! Odporucam vsetkym ci uz platenu, alebo neplatenu sluzbu ( Vyuzila som obidve)
recenzie
24. septembra
Rýchla a zrozumitelná odpoveď, ktorá naozaj pomôže. Vysoká profesionalita a maximálna moja spokojnosť
recenzie
9. decembra
Veľmi ľudský prístup, poradia a pomôžu.
recenzie
13. mája
Ďakujem za rýchlu odpoveď, pomohla mi do budúcna s riešením môjho problému, ľudský a profesionálny prístup, odporúčam !
recenzie