Dobrý deň. Zakúpili sme si zájazd do Turecka z cestovnej kancelárie Kartágo. Náš odlet bol 11.8.2015. Na raňajky 15.8. sme si dali praženicu, ktorú sme konzumovali s manželkou a dcérou. Už poobede sa u nás prejavovali hnačky a zvracania, ktoré sa v noci ešte zhoršili. Ráno volala manželka delegátke a tá nás poslala na polikliniku, kde nám lekár podal po jednej infúzii. Zdravotný stav sa do večera zhoršil a na druhý deň nás delegátka znova poslala na polikliniku, aj keď už vedela, že niektorí účastníci zájazdu sú hospitalizovaní v nemocnici. Na tretí deň sme zo zúfalstva žiadali delegátku o vyšetrenie v nemocnici. Dala nám telefónne číslo, ktoré však nefungovalo. Na naše naliehanie sám volala sanitku. Vo nemocnici sme boli okamžite hospitalizovaní a prepustili nás až druhý deň večer. Po prepustení sme dostali antibiotiká a zostávajúce tri dni sme strávili len na hotelovej izbe a jedli sme len ovocie. Toto sa stalo približne pätnástim ľuďom (Čechom a Slovákom) a na mieste bola spísaná reklamácia. Skutočnosťou je, že z desaťdňovej dovolenky sme mali len dvojdňovú. Mám otázku - máme nárok na finančné odškodnenie za pokazenú dovolenku, prípadne aj na bolestné? Ako by sme mali postupovať, najskôr vyzvať cestovnú kanceláriu na mimosúdne vyrovnanie alebo odovzdať prípad priamo advokátovi? Ďakujem za odpoveď.
Dobrý deň
zvyčajne je potrebné uplatniť reklamačné nároky priamo v cestovnej kancelárii do 3 mesiacov od skončenia zájazdu. Kedže na mieste ste spísali záznam o reklamácii, treba ho pripojiť k uplatneniu nárokov. Reklamácia musí byť vybavená do 30 dní od doručenia reklamácie. Pokiaľ cestovná kancelária uzná reklamáciu, najčastejšie ponúkne finančnú náhradu, prípadne inú službu, zájazd, zľavu a pod.
Je dôležité, ako bola postavená zmluva, ktorú ste v cestovnej kancelárii podpísali. V týchto prípadoch však ide najčastejšie o porušenie zmluvy. Treba najskôr počkať, ako cestovná kancelária reklamáciu vybaví.
V novele Občianskeho zákonníka sa uvažuje o náhrade škody za tzv. “stratu radosti z dovolenky”, avšak mometálne tento inštitút nie je zakomponovaný do OZ.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
11. mája
Ďakujem veľmi pekne za radu. Bodaj by bolo viac takých ľudí ako Vy, ktorým ešte záleží na ostatných. Nech sa Vám darí.
recenzie
25. mája
Ďakujem krásne za vyriešenie môjho problému. Môžem len odporúčať. Reakcia na moju otázku bola rýchla a zrozumiteľná.
recenzie
1. novembra
Ďakujem veľmi pekne za radu veľmi mi to pomohlo, viem čo môžem podniknúť a byť si pri tom istý, že robím správne. Ešte raz ďakujem a určite odporúčam
recenzie
17. júna
Rýchla a profesionálna odpoveď, ktorá bola vysvetlená naozaj zrozumiteľným spôsobom aj pre niekoho, kto sa v právnych veciach nevyzná. Ušetrilo mi to nesmierne veľa času pri dohľadávaní informácií..
recenzie
13. mája
Ďakujem za rýchlu odpoveď, pomohla mi do budúcna s riešením môjho problému, ľudský a profesionálny prístup, odporúčam !
recenzie
6. augusta
Reakcia na moju otázku bola veľmi rýchla a profesionálna. Som rada, že existujú aj takéto advokátske kancelárie, ktoré svojim profesionálnym prístupom ..
recenzie
11. februára
Ochotný a profesionálny prístup. Doporučujem!
recenzie
24. novembra
Veľmi mi pomohla advokátska kancelária pána advokáta JUDr. Milana Ficeka, ocitla som sa naozaj vo veľmi zložitej situácii s pani majiteľkou v byte, ktorý som si prenajímala a..
recenzie