'

Pokazená dovolenka. Môžem žiadať náhradu?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Banskobystrický
Odpovedá: spolupracujúci advokát, Zvolen, JUDr. Straňáková
Odpovedané dňa: 10. 9. 2015

Otázka: Pokazená dovolenka. Môžem žiadať náhradu?

Dobrý deň. V ck Kartágo sme zakúpili zájazd do Turecka. Odleteli sme 11.8. 2015. 15.8. bola na raňajky praženica, ktorú sme si dali s manželkou a dcérou. Už poobede sa začali u nás prejavovať hnačky a zvracania, ktoré sa vystupňovali v noci. Ráno manželka volala delegátke a tá nás poslala na polikliniku, kde nám dal doktor po jednej infúzii. Do večera sa to zhoršilo a na druhý deň nás delegátka znova poslala na polikliniku (aj keď delegátka už vedela že niektorí účastníci zájazdu sú už hospitalizovaní v nemocnici). Na tretí deň už zo zúfalstva (zdravotný stav sa zhoršoval) sme žiadali delegátku o vyšetrenie v nemocnici. Dala nám t.č. ktoré však nefungovalo. Na naše naliehanie delegátka sama zavolala sanitku. V nemocnici nás okamžite hospitalizovali. Prepustili nás až na druhý deň večer. Dostali sme antibiotiká, čiže zostávajúce 3 dni sme strávili len na hotelovej izbe a jedli sme len ovocie. Toto postretlo cca 15 ludí(Čechov a Slovákov), bola na mieste spísaná reklamácia. V podstate z 10 dňovej dovolenky sme mali len dvojdňovú.... Moja otázka - máme nárok na finančné odškodnenie za pokazenú dovolenku prípadne aj bolestné? Ako postupovať, vyzvať najskôr ck na mimosúdne vyrovnanie alebo podstúpiť prípad priamo advokátovi? Ďakujem za odpoveď

Odpoveď: Pokazená dovolenka. Môžem žiadať náhradu?

Dobrý deň

zvyčajne je potrebné uplatniť reklamačné nároky priamo v cestovnej kancelárii do 3 mesiacov od skončenia zájazdu. Kedže na mieste ste spísali záznam o reklamácii, treba ho pripojiť k uplatneniu nárokov. Reklamácia musí byť vybavená do 30 dní od doručenia reklamácie. Pokiaľ cestovná kancelária uzná reklamáciu, najčastejšie ponúkne finančnú náhradu, prípadne inú službu, zájazd, zľavu a pod. 

Je dôležité, ako bola postavená zmluva, ktorú ste v cestovnej kancelárii podpísali. V týchto prípadoch však ide najčastejšie o porušenie zmluvy. Treba najskôr počkať, ako cestovná kancelária reklamáciu vybaví.

V novele Občianskeho zákonníka sa uvažuje o náhrade škody za tzv. “stratu radosti z dovolenky”, avšak mometálne tento inštitút nie je zakomponovaný do OZ.  

 

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



JUDr. Milan Ficek, advokát

online právna poradňa zadarmo




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:



1. Zadanie otázky

2. Výber poradne

3. Dodatočné informácie
Emaily sa musí zhodovať a otázka musí byť vyplnená.
Zadarmo Premium
Online odpoveď
Zrozumiteľná odpoveď
Jednoduché otázky
Zložité otázky
Zaručená odpoveď
Neverejná odpoveď
Poplatok za odpoveď
Doplňujúce otázky
Dokumenty
Odpovedá aj koncipient
Odpovedá výlučne advokát
Chcem zadarmo
viac informácií
Chcem premium
viac informácií

GoPay Visa SecureCode Visa Visa MasterCard MasterCard MasterCard


Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole
Prosím vyberte kraj
Prosím vyberte kategóriu.
V bezplatnej poradni nie je zaručená odpoveď, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
V bezplatnej poradni je otázka a odpoveď verejná, pre zmenu
sa vráťte o krok späť a vyberte si právnu poradňu Premium.
Vyplňte prosím toto pole
Vyplňte prosím toto pole


Musíte súhlasiť s podmienkami.



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:

Zoznam otázok a odpovedí

najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk