Dobrý deň. Chcel by som Vás poprosiť o radu. V marci tohto roku volali mojej manželke zo spoločnosti Helvetia Apotheke s ponukou vyskúšať výživový doplnok. Manželka súhlasila a nadiktovaná bola aj adresa. Následne nám prišiel balíček, ale s povinnosťou platby 3,99 eur, o čom v telefonáte nebolo reč. Zaplatili sme túto sumu, aby sme mali pokoj. O mesiac nám však prišiel ďalší balíček v poštovej obálke, ktorý poštárka hodila priamo do schránky. Tentoraz ale s povinnosťou platby až 6,39 eur. Ponuku ďalšieho balíčka sme v telefonáte neobdržali, a tak sme boli prekvapení, že za niečo máme znovu platiť. Zničil som zásielku a hodil ju do koša, pretože nemám dôkaz o tom, že mi niečo doručili. Myslel som, že tým problém skončí. Nanešťastie, prišiel ďalší balíček. V sprievodnom liste bolo napísané, že balíčky budú prichádzať pravidelne až do doby, kým ich telefonicky nezrušíme. Zrušili sme teda tieto zásielky telefonicky. Bolo nám však oznámené, že neuhradené pohľadávky budeme musieť zaplatiť. Chcem sa opýtať, je to pravda? Musím ich skutočne zaplatiť aj keď som sa k ničomu nezaviazal a nič platené som si neobjednal? Začína to vyzerať, ako keby táto spoločnosť používala nekalé praktiky na vymáhanie peňazí. Má to dokonca zdanie, že sa popri tom porušujú aj zákony. Ďakujem Vám vopred za odpoveď.
Dobrý deň,
podľa Vami uvádzaného skutkového stavu možno konštatovať, že v danej veci sú vám doručované nevyžiadané plnenia. Podľa § 53 ods. 8 zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v účinnom znení (ďalej len "Občiansky zákonník") nevyžiadaním plnením je aj ďalšie opakujúce sa plnenie poskytnuté spotrebiteľovi na základe zmluvy uzavretej prostriedkami diaľkovej komunikácie, ak spotrebiteľ výslovne o takéto plnenie nepožiadal. Ak dodávateľ nepreukáže opak, považuje sa opakujúce sa plnenie za nevyžiadané.
Teda, ak ste v telefonickej objednávke výslovne neuviedli, že žiadate o opakujúce plnenie (alebo ste s tým výslovne nesúhlasili), ide podľa vyššie citovaného ustanovenia o nevyžiadané plnenia.
V prípade nevyžiadaných plnení sú práva a povinnosti dodávateľa a spotrebiteľa ustanovené v § 53 ods. 8 veta prvá Občianskeho zákonníka, podľa ktorého: Ak poskytne dodávateľ spotrebiteľovi plnenie a spotrebiteľ si ho neobjednal (teda ide o nevyžiadané plnenie), nie je spotrebiteľ povinný plnenie vrátiť ani ho uschovať a vylúčené sú aj ďalšie nároky dodávateľa voči spotrebiteľovi. Ak ste teda nevyžiadané plnenie len vyhodili (a teda nevrátili ho, neuschovali ho a ani zaň nezaplatili), nedopustili ste sa žiadneho protiprávneho konania a takýto postup je v súlade s uvedeným ustanovením Občianskeho zákonníka.
Čo sa týka oblasti verejného práva, môžete podať podnet na preskúmanie konania uvedenej spoločnosti Slovenskej obchodnej inšpekcii.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
16. mája
Ďakujem pekne za odpoveď a skvelé jednanie. Odporúčam.
recenzie
2. januára
Veľmi pekne Vám ďakujem za rýchlu a odbornú odpoveď na moju otázku. Veľmi ste mi pomohli a vyhla som sa tak zbytočným nedorozumeniam. Ešte raz ďakujem a určite Vás odporúčam.
recenzie
4. mája
Ďakujem srdečne za rýchlu odpoveď. Veľmi ste mi pomohli. Už len veriť, že sa môj problém skončí v súlade so zákonom. Profesionálne jednanie má veľmi vysokú úroveň. Rada vás budem odporúčať
recenzie
11. mája
Ďakujem veľmi pekne za radu. Bodaj by bolo viac takých ľudí ako Vy, ktorým ešte záleží na ostatných. Nech sa Vám darí.
recenzie
9. decembra
Veľmi ľudský prístup, poradia a pomôžu.
recenzie
11. júna
Ďakujem za odpoveď. Profesionálny prístup, odpoveď je vystižná a viem co mam očakávať pri konaní.
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
25. novembra
Veľmi som bol spokojný s flexibilným, odborným a pro-klientským prístupom. Ozaj super odvedená komplexná práca. Silne doporučujem každému, kto očakáva 100%-nú kvalitu..
recenzie