Máte
otázku?

Odkedy plynie reklamačná lehota?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Žilina

Otázka: Odkedy plynie reklamačná lehota?

Dobrý deň, v zákone o ochrane spotrebiteľa je jasne napísané, že reklamačná lehota 30 dní sa počíta od uplatnenia reklamácie, čiže deň, keď reklamáciu uplatním, je prvým dňom z tridsiatich. Reklamoval som tovar v hodnote 360€. Reklamácia bola uplatnená 19.1.2016 a včera, 18.2.2016, bol teda 31. deň. Priniesol som teda do obchodu žiadosť o vrátenie peňazí a oni tvrdia, že dnes je 30. deň (18.2.2016). Nesúhlasím s tým a už som písal na centrálu obchodu, kde mi odpísali, že podľa zákona lehota začína plynúť nasledujúci deň po uplatnení reklamácie, čo je nesmysel. Aký máte na tento problém názor? Ďakujem.

Odpoveď: Odkedy plynie reklamačná lehota?

Dobrý deň, v zákone o ochrane spotrebiteľa je uvedené, že reklamácie majú vybaviť najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie. Avšak nie je tam uvedené akým spôsobom sa má táto lehota počítať. Z toho dôvodu sa na počítanie 30 dní uplatní ustanovenie § 122 Občianskeho zákonníka, kde je uvedené, že lehoty počítané na dni začínajú plynúť dňom nasledujúcim po dni, kedy nastala skutočnosť (udalosť) od ktorej sa má lehota počítať. Ak ste reklamáciu uplatnili 19.02.2016, 30-dňová lehota začala plynúť 20.02.2016. Následne táto lehota uplynie až 18.02.2016 (posledný deň lehoty, posledný deň na vybavenie reklamácie), tak ako Vám bolo povedané v obchode. V tomto smere je potrebné uviesť, že obchodník postupoval v súlade so zákonom.

Trápi vás "Odkedy plynie reklamačná lehota?" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Odkedy plynie reklamačná lehota? (Občianske právo)

Dobrý deň, chcela by som sa opýtať ohľadom reklamácie. Je všeobecne uvedené, že na vybavenie reklamácie má firma 30 dní. Moja otázka znie: ktorý deň sa považuje za začiatok reklamačného procesu? Reklamáciu sme nahlasovali na zákazníckej linke 13. septembra. Servisný technik k nám prišiel az po týždni, a to 21. októbra. Nevymenoval nám žiaden dokument, ktorý by potvrdil jeho návštevu. Odišiel s informáciou, že na druhý deň príde pre práčku, no už uplynuli tri týždne a nie je o ňom nikde ani stopy. Na zákazníckej linke mi tvrdia, že reklamačná lehota sa začala počítať dňom, kedy k nám prišiel servisný technik. Je to tak správne? Nemal by začiatok reklamačnej lehoty byť deň nahlásenia problému? Ďakujem za Vašu odpoveď.

Odpoveď: Odkedy plynie reklamačná lehota?

(odpoveď odoslaná: 08.10.2021)

Dobrý deň,
v zmysle ust. § 18 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa platí, že "predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch môže vybaviť reklamáciu aj neskôr, jej vybavenie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní od jej uplatnenia spotrebiteľom". Súčasne platí, že "v prípade, ak prevzatiu predmetu reklamácie predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň, v ktorý bola reklamácia zo strany spotrebiteľa uplatnená, tieto vyššie uvedené lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie predávajúcim, najneskôr však od momentu kedy predávajúci znemožní alebo zabráni prevzatie predmetu reklamácie."

Vo Vašom prípade, nakoľko ako uvádzate, že bolo nutné, aby vadný výrobok predávajúci prevzal, došlo k posunutiu začiatku plynutia zákonných lehôt na vybavenie reklamácie, a teda tieto začali plynúť v deň, kedy bol u Vás za účelom prevzatia reklamovaného výrobku predávajúcim poverený servisný technik. Na zákazníckej linke Vám vzhľadom na uvedené uviedli správne informácie. Ak bol u Vás servisný technik dňa 21.09.2021 (predpokladám, že tento deň ste mali na mysli), posledný deň na vybavenie Vašej reklamácie bude 20.10.2021. V prípade, že reklamácia nebude do tohto dňa zo strany predávajúceho vybavená, zákon o ochrane spotrebiteľa v uvedenom ustanovení rovnako hovorí, že ako spotrebiteľ máte právo od zmluvy odstúpiť alebo môžete žiadať výmenu výrobku za nový výrobok. 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Odkedy plynie reklamačná lehota?" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.