Máte
otázku?

Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Vymáhanie pohľadávok, Košice
Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát

Otázka: Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?

Dobrý deň, chcela by som sa opýtať ako mám ďalej postupovať: Objednala som si tovar z internetového obchodu v hodnote 28 eur za ktorý som zaplatila prevodom vopred. Následne bol internetový obchod zrušeny. Nemám ani peniaze ani tovar. Žiadala som už aj banku aby konala vo veci vrátenia peňazi.....dostala som sa až k osobným údajom prijmateľa nakoľko mi peniaze nevrátil. Zistila som aj tel.číslo a dovolala som sa mu s tým nech mu poslem číslo učtu ze peniaze pošle no zatiaľ nič neposlal. Teraz už telefon nedvíha. (kamarátke peniaze poslal). Ako mám postupovať aj keď sa jedna o taku malú sumu. Mám jeho adresu čo s ňou, isť na políciu a podať trestne oznámenia alebo za nejakým právnikom??? Ďakujem

Odpoveď: Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?

Dobrý deň, v prvom rade mu skúste zaslať písomnu výzvu  na vrátenie peňazí s tým, že ak nezaplatí budete peniaze vymáhať cestou súdu, resp. podáte trestné oznámenie. Ak Vám peniaze nevráti v určenej lehote, môžete sa obrátiť na súd a podať žalobu o vydanie bezdôvodného obohatenia a zároveň však môžete podať na polícii aj trestné oznámenie.

JUDr. Milan Ficek, advokát

online právna poradňa zadarmo


4,9 (2,639)
Všetky recenzie

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:




Podotázka: Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť? (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň,
prosím Vás ako postupovať. Cez FB som objednala od jednej pani tovar (lieky), zaplatila vopred 180 €+ poštovné, ale zásielka mi ani do 10 dni neprišla. Pani tvrdí, že zásielka už bola odoslaná, čo nie je pravda, nechce mi poslať číslo zásielky a peniaze mi odmieta vrátiť. Už mi neodpovedá. K dispozícii mám je IBAN a názov profilu FB. Vopred ďakujem za radu. Veronika

Odpoveď: Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 27.10.2021)

Dobrý deň, úvodom musíme poznamenať, že v žiadnom prípade nie je správne kupovať lieky cez sociálne siete. Ako upozorňuje aj Štátny ústav pre kontrolu liečiv, často ide o podvody a lieky nie sú certifikované.
Ak máte číslo účtu predávajúcej a aj jej identifikačné údaje, pričom Vám už neodpovedá, s najväčšou pravdepodobnosťou ide o podvod.

Vo veci máte možnosť jej napísať a žiadať vrátenie uhradenej sumy 180 € plus poštovné, a to s tým, že odstupujete od objednávky, aby Vám vrátila peniaze do Vami uvedenej lehoty. Môžete ju upozorniť, že ak peniaze nevráti, podáte na ňu trestné oznámenie, oznámite jej konanie Slov. obchodnej inšpekcii a Finančnému riaditeľstvu SR.

Druhou možnosťou je kontaktovať osobne Vašu banku a to s tým, aby banka žiadala vrátenie omylom zaslanej platby. Táto služba je v banke spoplatnená. Ak predávajúca na výzvu banky reagovať nebude a peniaze nevráti, banka Vám poskytne jej údaje a peniaze budete musieť vymáhať cestou súdu.

V prípade záujmu kontaktujte našu advokátsku kanceláriu.

 


JUDr. Milan Ficek, advokát

Podotázka: Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť? (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň, chcem Vás poprosiť o radu ako mám postupovať, pretože sa domnievam, že som sa stala obeťou internetového podvodu. Objednala som si koberec cez zahraničný internetový obchod, sumu 1 305 eur som zaplatila bankovým prevodom. Tovar som nedostala a dnes som zistila, že sa už neviem dostať ani na stránku obchodu, pretože je zrušená, čo umocnilo moje podozrenie. Som zúfalá, keďže nejde o zanedbateľnú sumu. Mám vôbec nejakú šancu, keďže sa jedná o podvod mimo SR. Ďakujem za skorú reakciu.

Odpoveď: Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?

Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 23.05.2016)

Dobrý deň, neuviedli ste, či išlo o internetovú stránku zo Slovenska alebo aspoň z EÚ. Rovnako je dôležité, či viete kto bol prevádzkovateľom tejto stránky, nakoľko toto spätne dohľadať nebude možné ak už stránka nefunguje. V tomto smere je Vašou jedinou možnosťou podať na najbližšom útvare PZ SR oznámenie o podozrení zo spáchania trestného činu podvodu. Musíte im uviesť všetky podstatné informácie, t.j. z akej stránky ste si objednávali, kedy, za koľko, doložiť doklad o úhrade sumy... Je však možné skonštatovať, že vyšetrovania v podobných prípadoch nemajú vysoké percento úspešnosti. Vo väčšine prípadov sa totiž nepodarí zistiť kto je majiteľom stránky a kto Vás podviedol.


JUDr. Milan Ficek, advokát

V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (2,639)
Všetky recenzie
LEXANA - asistentka

Text zprávy
Moje zprava
Text v prvnim tlacitku