Máte
otázku?

Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?


Online právna poradňa
Oblasť práva: Vymáhanie pohľadávok, Košice

Otázka: Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?

Dobrý deň, chcela by som sa opýtať, ako ďalej postupovať. Objednala som si tovar z internetového obchodu v hodnote 28 eur, ktorý som zaplatila prevodom vopred. Následne bol internetový obchod zrušený. Nemám ani peniaze, ani tovar. Už som žiadala aj banku, aby konala vo veci vrátenia peňazí... dostala som sa až k osobným údajom prijímateľa, pretože mi peniaze nevrátili. Zistila som aj jeho telefónne číslo a dovolala som sa mu s tým, že mu pošlem číslo účtu, aby mi peniaze poslal, no zatiaľ nič neposlal. Teraz už telefón nedvíha (kamarátke peniaze poslal). Ako mám postupovať, aj keď sa jedná o takú malú sumu? Mám jeho adresu, čo mám s ňou robiť? Mám ísť na políciu a podať trestné oznámenie, alebo sa obrátiť na právnika? Ďakujem.

Odpoveď: Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?

Dobrý deň, v prvom rade mu skúste zaslať písomnu výzvu  na vrátenie peňazí s tým, že ak nezaplatí budete peniaze vymáhať cestou súdu, resp. podáte trestné oznámenie. Ak Vám peniaze nevráti v určenej lehote, môžete sa obrátiť na súd a podať žalobu o vydanie bezdôvodného obohatenia a zároveň však môžete podať na polícii aj trestné oznámenie.

Trápi vás "Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť? (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň, prosím Vás o radu, ako postupovať v nasledujúcej situácii. Objednala som si tovar od jednej pani cez Facebook. Išlo o lieky, za ktoré som vopred zaplatila 180 € plus poštovné. Aj napriek tomu mi zásielka do 10 dní neprišla. Pani tvrdí, že zásielka už bola odoslaná, čo však nie je pravda. Nechce mi poskytnúť číslo zásielky a odmieta mi vrátiť peniaze. Navyše mi teraz už ani neodpovedá. Mám k dispozícii iba jej IBAN a názov profilu na Facebooku. Vopred ďakujem za radu. S pozdravom, Veronika

Odpoveď: Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?

(odpoveď odoslaná: 27.10.2021)

Dobrý deň, úvodom musíme poznamenať, že v žiadnom prípade nie je správne kupovať lieky cez sociálne siete. Ako upozorňuje aj Štátny ústav pre kontrolu liečiv, často ide o podvody a lieky nie sú certifikované.
Ak máte číslo účtu predávajúcej a aj jej identifikačné údaje, pričom Vám už neodpovedá, s najväčšou pravdepodobnosťou ide o podvod.

Vo veci máte možnosť jej napísať a žiadať vrátenie uhradenej sumy 180 € plus poštovné, a to s tým, že odstupujete od objednávky, aby Vám vrátila peniaze do Vami uvedenej lehoty. Môžete ju upozorniť, že ak peniaze nevráti, podáte na ňu trestné oznámenie, oznámite jej konanie Slov. obchodnej inšpekcii a Finančnému riaditeľstvu SR.

Druhou možnosťou je kontaktovať osobne Vašu banku a to s tým, aby banka žiadala vrátenie omylom zaslanej platby. Táto služba je v banke spoplatnená. Ak predávajúca na výzvu banky reagovať nebude a peniaze nevráti, banka Vám poskytne jej údaje a peniaze budete musieť vymáhať cestou súdu.

V prípade záujmu kontaktujte našu advokátsku kanceláriu.

 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť? (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň, rád by som vás požiadal o radu ohľadom môjho ďalšieho postupu. Domnievam sa, že som sa stala obeťou internetového podvodu. Objednala som si koberec z zahraničného internetového obchodu a zaplatila som zaň sumu 1 305 eur bankovým prevodom. Tovar mi, bohužiaľ, neprišiel a dnes som zistila, že už sa nemôžem dostať ani na stránku obchodu, pretože bola zrušená. Toto len umocnilo moje podozrenie. Som zúfalá, keďže nejde o zanedbateľnú sumu. Chcela by som vedieť, či mám vôbec nejakú šancu, keďže sa jedná o podvod mimo Slovenskej republiky. Ďakujem za vašu skorú odpoveď.

Odpoveď: Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?

(odpoveď odoslaná: 23.05.2016)

Dobrý deň, neuviedli ste, či išlo o internetovú stránku zo Slovenska alebo aspoň z EÚ. Rovnako je dôležité, či viete kto bol prevádzkovateľom tejto stránky, nakoľko toto spätne dohľadať nebude možné ak už stránka nefunguje. V tomto smere je Vašou jedinou možnosťou podať na najbližšom útvare PZ SR oznámenie o podozrení zo spáchania trestného činu podvodu. Musíte im uviesť všetky podstatné informácie, t.j. z akej stránky ste si objednávali, kedy, za koľko, doložiť doklad o úhrade sumy... Je však možné skonštatovať, že vyšetrovania v podobných prípadoch nemajú vysoké percento úspešnosti. Vo väčšine prípadov sa totiž nepodarí zistiť kto je majiteľom stránky a kto Vás podviedol.



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Objednávka tovaru cez internet. Obchod bol zrušený. Čo mám robiť?" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.