Podotázka: Helvetia.sk doručený balíček
(Obchodné právo)
Dobrý deň,
po telefonickom info o výrobku z firmy Helvetia a ubezpečení nezáväznosti k žiadnemu ďalšiemu odberu som obdržala uvítací balíček " ZADARMO" s poplatkom 3, 99 e, poštovné a balné. Na vyžiadanie mi v balíku zaslali katalóg výrobkov, ak by som v budúcnosti mala záujem o nejaký výrobok z ich ponuky. Nakoľko žijem sama, úhradu som nemohla zrealizovať zo zdravotných dôvodov.
Po mesiaci mi prišla faktúra na ďalšiu zásielku, ktorú som ani neobjednala, ani neobdržala.
Dôkaz zo strany firmy, že som tovar prebrala neexistuje, nevedia sa preukázať.
Viackrát som sa pokúšala skontaktovať na telefónnom čísle pre zákazníkov, až som sa dovolala, vyjasnila situáciu a pozastavila pravidelne zasielanie.
Spotrebiteľov dostatočne neinformujú v telefonickom rozhovore, že ide o vernostný program alebo o zasielanie opakovaných dodávok. Ja som sa v rozhovore ešte raz opýtala na závažnosť ďalšieho odberu a bolo potvrdené, že NIE.
Taktiež som žiadala o vymazanie môjho mena, adresy, tel.čísla z databázy, s ich spracovaním pre obchodné a marketingové účely, resp. s ich odovzdaním ďalším subjektom.
6. 4. 2021 som znovu dostala upomienku o nedoplatku, ale zvýšenú o ďalšiu (neobdržanú ) zásielku a poplatok za upomienku.
Prosím o pomoc a radu k danej záležitosti. Zuzka.
Odpoveď: Helvetia.sk doručený balíček
Odpovedá: JUDr. Milan Ficek, advokát (odpoveď odoslaná: 08.04.2021)
Dobrý deň,
z otázky vyplýva, že ste žiadny balík resp. zásielku neprevzali a nezaplatili ste ani "uvítací balíček" za 3.99 €. Ak je to tak, potom na faktúry, ktoré boli zrejme zaslané obyč. poštou, nereagujte a balíky od uvedenej spoločnsoit nepreberajte.
Napíšte do spoločnosti email zo svojej emailovej adresy /nie cez kontaktný formulár na stránke spoločnosti/, aby vám žiadne ponuky a zásielky neposielali. Ak pošlete email zo svojej adresy budete mať dokald o tom, že ste spoločnosť požiadali, aby žiadne zásielky a ponuky na vašu adresu neposielala. Nič neuhradzujte.
JUDr. Milan Ficek, advokát