Dobrý deň. Náhodou som na webcentre VSE zistil, že je uvedená hodnota môjho ističa: 32 A. Nikde inde som túto hodnotu nevidel, to znamená, že sa táto hodnota neuvádza na ani jednej fakture. V skutočnosti, odkedy existuje tento rodinný dom, čo je asi od roku 1900, takýto istič nikdy nebol. Asi v roku 1992 som zaviedol trojfázový prúd a bol nainštalovaný istič 25 A, ktorý je riadne zaplombovaný pracovníkmi VSE distribúcie. Dňa 7. 2. 2017 som dal túto skutočnosť preveriť VSE, ktoré zistilo, že skutočne mám istič 25 A. Otázka znie: nakoľko som na základe výšky ističa ročne platil o cca 45 eur viac, chcem sa opýtať, za aké obdobie môžem spätne požiadať o náhradu vzniknutej škody, resp. vrátenie nesprávne fakturovanej sumy, a akým spôsobom to mám urobiť.
Podľa zákona o energetike, zák. na ochranu spotrebiteľa a reklamačného poriadku VSE musíte vo veci uplatniť reklamáciu a vymedziť svoje nároky voči dodávateľovi - nesprávne účtovanie za istič. Podľa rekl. poriadku VSE ak sa stane chyba pri fakturácii, majú zmluvné strany nárok na v z á jo m n é v y r o v n a n i e . Ak odberateľ zistí chybu vo faktúre za dodávku elektriny, bez zbytočného odkladu oznámi túto skutočnosť dodávateľovi s uvedením dôvodov a s predložením podkladov potrebných na prešetrenie reklamácie. V prípade opodstatnenej reklamácie VSE vykoná opravu faktúry za spotrebu elektriny. Ak chybu zistí VSE bezodkladne vykoná opravu faktúry za spotrebu elektriny.
Reklamáciu môžete uplatniť :
a) písomne u Dodávateľa na korešpondenčnej adrese: Mlynská 31, 042 91 Košice;
b) na e-mailovej adrese: info@vse.sk;
c) osobne na Zákazníckych centrách alebo
d) telefonicky.
Doporučujeme uplatniť reklamáciu osobne alebo prostrednícvtom emailovej komunikácie.
VSE pri uplatnení reklamácie Vám vydaná potvrdenie. Dodávateľ vybaví reklamáciu v čo najkratšom čase, lehota na vybavenie reklamácie je najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Uplatnením reklamácie sa rozumie deň prijatia reklamácie u dodávateľa. Podanie reklamácie alebo sťažnosti nemá odkladný účinok na splatnosť preddavkových platieb alebo vyúčtovacej faktúry.
Ak nebudete spokojný s výsledkom reklamácie alebo so spôsobom jej vybavenia, môže požiadať Úrad pre reguláciu sieťových odvetví / URSO/ o mimosúdne riešenie sporu . Prípadne sa s uvedeným návrhom obrátiť na súd. Mimosúdne riešenie na URSO nie je povinné.
Formulár reklamácie zverejnený na stránke VSE nie je podľa mňa správny, nakoľko sa týka reklamovania iných vecí. Použiť môžete formulár na tomto linku :
https://www.vse.sk/sdoc/doc/elektrina/formulare-a-ziadosti/ziadost-vseobecna-vse.pdf
Nesprávne účtovanie poplatku za istič treba podriadiť pod ustanovenia o náhrade škody /civil. zb. súd. rozh. R 26/75/ nasledovne - § 106 Obč. zákonníka :
Právo na náhradu škody sa premlčí za dva roky odo dňa, keď sa poškodený dozvie o škode a o tom, kto za ňu zodpovedá. Najneskoršie sa právo na náhradu škody premlčí za tri roky, a ak ide o škodu spôsobenú úmyselne, za desať rokov odo dňa, keď došlo k udalosti, z ktorej škoda vznikla. Zodpovednosti sa zbaví ten, kto preukáže, že škodu nezavinil.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
24. novembra
Veľmi mi pomohla advokátska kancelária pána advokáta JUDr. Milana Ficeka, ocitla som sa naozaj vo veľmi zložitej situácii s pani majiteľkou v byte, ktorý som si prenajímala a..
recenzie
21. septembra
Vyjadrujem veľkú spokojnosť. Je to advokátska kancelária na vysokej úrovni. Nesmierne si vážim ľudský prístup JUDr. Ficeka..
recenzie
25. júla
Som Vám veľmi vďačný za radu. Maximálna spokojnosť. Veľmi ochotný prístup, ktorý sa len tak nevidí.
recenzie
6. augusta
Reakcia na moju otázku bola veľmi rýchla a profesionálna. Som rada, že existujú aj takéto advokátske kancelárie, ktoré svojim profesionálnym prístupom ..
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
1. augusta
Veľmi milo som bola prekvapená vysoko profesionálnym a ľudským prístupom.
recenzie
11. mája
Ďakujem veľmi pekne za radu. Bodaj by bolo viac takých ľudí ako Vy, ktorým ešte záleží na ostatných. Nech sa Vám darí.
recenzie
24. septembra
Rýchla a zrozumitelná odpoveď, ktorá naozaj pomôže. Vysoká profesionalita a maximálna moja spokojnosť
recenzie