Dobrý deň, reklamovaný tovar - kuchynský robot, som poslala predajcovi poštou dňa 02.09.2015. Oni zaevidovali môj prípad ako reklamáciu až 22.09.2015. K tomuto kroku došlo iba preto, že som sa informovala o stavu vybavovania mojej reklamácie. Tovar mi vrátili dňa 12.10.2015, pričom ma o tejto skutočnosti informovali až 10.10.2015. Chcela by som sa opýtať, či nemám nárok na odstúpenie od kúpy/zmluvy. Moju reklamáciu neuznali a odkázali na návod, ktorý mi bol však poslaný v češtine. Mám aj ja právo sa odvolať na skutočnosť, že som nenadobudla návod v slovenskom jazyku? Nehovoriac o tom, že na obrázkoch v návode nie sú viditeľne označené časti stroja, pravdepodobne v dôsledku mnohonásobného kopírovania. Ďakujem.
Dobrý deň
podľa § 597 zák. č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník: “1) Ak dodatočne vyjde najavo vada, na ktorú predávajúci kupujúceho neupozornil, má kupujúci právo na primeranú zľavu z dojednanej ceny zodpovedajúcu povahe a rozsahu vady; ak ide o vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, má tiež právo od zmluvy odstúpiť. 2) Právo odstúpiť od zmluvy má kupujúci aj vtedy, ak ho predávajúci ubezpečil, že vec má určité vlastnosti, najmä vlastnosti vymienené kupujúcim, alebo že nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.”
Podľa § 622 zák. č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník: “1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. 2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. 3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.”
Čo sa týka slovenského návodu to upravuje zák. č. § 11 ods. 1 zák. č. 250/2005 Z. z. o ochrane spotrebiteľa: “1) Predávajúci je povinný pri predaji informovať spotrebiteľa o vlastnostiach predávaného výrobku alebo charaktere poskytovanej služby, o spôsobe použitia, montáže a údržby výrobku a o nebezpečenstve, ktoré vyplýva z jeho nesprávneho použitia, montáže alebo údržby, o podmienkach uchovávania a skladovania, ako aj o riziku súvisiacom s poskytovanou službou. Ak je to potrebné s ohľadom na povahu výrobku, spôsob a dobu jeho používania, je predávajúci povinný zabezpečiť, aby tieto informácie zrozumiteľne obsahoval aj priložený písomný návod.”
Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.
Teda pokiaľ Vám reklamáciu neuznali a ste si istá tým, že uplatnenie reklamácie bolo odôvodnené, pokúste sa s nimi ešte raz dohodnúť. Pokiaľ k dohode nedôjde, je možné dať vypracovať znalecký posudok a opäť uplatniť reklamáciu. Pokiaľ túto ani tak neuznajú, môžete podať návrh na súd.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
11. júna
Ďakujem za odpoveď. Profesionálny prístup, odpoveď je vystižná a viem co mam očakávať pri konaní.
recenzie
16. mája
Ďakujem pekne za odpoveď a skvelé jednanie. Odporúčam.
recenzie
3. júla
Veľmi dobré a jednoduché vysvetlenie právnych vecí.... Odporúčam každému,kto potrebuje právnu pomoc...
recenzie
6. augusta
Reakcia na moju otázku bola veľmi rýchla a profesionálna. Som rada, že existujú aj takéto advokátske kancelárie, ktoré svojim profesionálnym prístupom ..
recenzie
4. februára
Spokojnosť vo všetkých smeroch. Promptná reakcia na moje otázky, veľmi jasne vysvetlené ako so situáciou naložit a aké ďalšie kroky sú potrebné.
recenzie
11. februára
Ochotný a profesionálny prístup. Doporučujem!
recenzie
25. novembra
Veľmi som bol spokojný s flexibilným, odborným a pro-klientským prístupom. Ozaj super odvedená komplexná práca. Silne doporučujem každému, kto očakáva 100%-nú kvalitu..
recenzie
24. novembra
Veľmi mi pomohla advokátska kancelária pána advokáta JUDr. Milana Ficeka, ocitla som sa naozaj vo veľmi zložitej situácii s pani majiteľkou v byte, ktorý som si prenajímala a..
recenzie