Dobrý deň,
na Vašu otázku predkladáme nasledovnú odpoveď :
Zrejme u spoločnosti predmetný zákazník, ktorý zneužil Váš občiansky preukaz a osobné údaje, neuhradil poplatky za poskytnuté služby.
V otázke neuvádzate, či v danom čase - rok 2016, ste na základe zrejme kontaktovania uvedenou spoločnosťou urobili nejaké kroky k tomu, aby služby ďalej neboli poskytované, teda dlh aspoň nenarástal.
Podľa ust. zákona o elektronických komunikáciách a všeob. obchodných podmienok spoločnosti 02 bolo jej povinnosťou 02 zistiť totožnosť osoby, ktorá zmluvu podpisuje a pokiaľ podoba tejto osoby, vrátane jej podpisu nezodpovedala údajom a Vašej podobe na OP, nemala pristúpiť k uzatvoreniu zmluvy.
V otázke uvádzate, že spoločnosť EOS od Vás žiada uhradiť aspoň polovicu dlhu.
Sme názoru, že dôvod tejto požiadavky zo strany spoločnosti EOS je zrejmý, nakoľko pozná okolnosti uzatvorenia zmluvy a teda že Vy nie ste skutočným dlžníkom.
Pokiaľ je situácia tá, že Vy ste zmluvu nepodpísali, odporúčame sumu, ktorú od Vás požaduje spoločnosť EOS neuhradzovať a to ani v polovičnej sume, ani akékoľvek splátky.
Je na spoločnosti EOS, aby v súdnom konaní preukázala, že je to Váš dlh voči spoločnsoti 02.
V prípade, že by Vás spoločnosť kontaktovala telefonicky, požiadajte ich, aby požiadavku voči Vašej osobe vzniesli v písomnej forme vrátane predloženia dokladov, na základe ktorých od Vás požadujú uhradu dotknutej sumy.
Následne im môžete odpovedať, že pohľadávku neuhradzujete, keďže boli zneužité Vašej doklady, čo ste nahlásili na polícii, uviesť, že v prípadnom súdnom konaní budete žiadať znalecké dokazovanie z oblasti grafológie, vrátane predvolania svedkov. Vo Váš prospech je to, že spoločnosť 02 dlh nevymáhala napriek tomu, že tento vznikol v roku 2016 a teda aj z jej argumentácie, že nevie k veci zaujať jasný postoj, je dôkazom toho, že neexistujú dôkazy o tom, že ste zmluvu podpísali. Keďže ste zmluvu nepodpísali, nemôžete za dlh zodpovedať, a teda nie je Vašou povinnosťou ho uhradzovať.
Dajte nám vedieť ako ste dopadli.