Dobrý deň, z otázky vyplýva, že ste si nejaký tovar cez eshop objednali, ale zásielku ste neprevzali, pričom neviete z akého dôvodu ste tak konali. Teraz od vás vymáhačská spoločnosť žiada uhradiť poplatok na poštovnom za zásielku, ktorá sa vrátila predávajúcemu - eshopu späť.
Uvádzame, že ak ste si tovar objednali, vašim oprávnením bolo, aby ste pred dodaním tovaru od predávajúceho odstúpili od zmluvy a to ja bez uvedenia dôvodu, prípadne ste mohli od zmluvy odstpiť bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru a predávajúci by vám vrátil celú kúpnu cenu. Vy ste tak však neurobili, tovar ste neprevzali a predávajúcemu vznikli v podstate náklady na zaslanie tovaru vám, ako aj /zrejme/ ďalší poplatok za vrátenie tovaru na adresu jeho eshopu.
Pri predstave, že takto môže urobiť veľa kupujúcich /to nie je výčitka na vašu adresu/, náklady na poštovné pre predávajúceho môžu byť veľmi veľké. Preto odporúčam v budúcnosti odstúpiť od zmluvy pred dodaním tovaru prípadne tovar vrátiť do 14 dní, čo môžete urobiť bez právnych následkov.
Sme preto názoru, že požiadavka predávajúceho je oprávnená a poplatok - poštovné budete musieť uhradiť. Sme názoru, že samotná výzva od vymáhačskej spoločnosti nie je postačujúca, pokiaľ riadne nepreukázali samotnú sumu 20 € napr. fotografiou, kde by bolo uvedené, že poštovné vo výške 20 € aj uhradila. Ak tento doklad vám predložia, odporúčam následne preukázanú sumu poštovného uhradiť.