Si advokát? Chceš napredovať v kariére? Nezmeškaj príležitosť stať sa súčasťou prestížnej advokátskej kancelárie!
Klikni sem pre viac informácií.
Máte
otázku?

Vymáhanie finančnej čiastky za neprevzatie zásielky


Online právna poradňa
Oblasť práva: Vymáhanie pohľadávok, Banská Bystrica

Otázka: Vymáhanie finančnej čiastky za neprevzatie zásielky

Dobrý deň. Rád by som sa opýtal, aký je postup, pokial chcem získať späť finančnú čiastku za poštovné od osoby, ktorá neprevzala zásielku na dobierku v súlade s našou vzájomnou dohodou. Údajne som zásielku poslal v čase, keď nebola doma, hoci o jej neprítomnosti bola u mňa známa. Nemohol som však čakať a musel som zásielku poslať skôr. Predpokladal som, že balíky na pošte držia približne 18 dní, čo mi potvrdila aj vedúca pošty. Poštový kuriér však zásielku údajne odmietol uložiť, čo je podľa mňa nesmyselné alebo dokonca klamlivé, a následne mi ju poslal späť. Požiadal som túto osobu, aby mi vrátila príslušnú finančnú čiastku prostredníctvom bankového prevodu. Na začiatku mi sľúbila, že peniaze vráti, ale nakoniec sa tak nestalo a následne prestať komunikovať so mnou. Mám skopírovanú našu mailovú komunikáciu, ako aj sledovanie zásielky. Existuje nejaký vzor, ako požiadať o prešetrenie tejto situácie - predpokladám, že na občianskoprávnom súde? Riskujem nejaké straty, pokiaľ by som neuspel? Ďakujem.

Odpoveď: Vymáhanie finančnej čiastky za neprevzatie zásielky

Dobrý deň. Ak Vám konaním druhej osoby vznikla škoda môžete si túto škodu nárokovať v občiansko právnom konaní. Budete však musieť peukázať aká škoda Vám vznikla, kto túto škodu zavinil a aj príčinnú súvislosť medzi zavinením a vzniknutou škodou. Do súdneho konania však odporúčam ísť až potom keď zvážite, či sa Vám to vôbec oplatí. Neuviedli ste totiž aká škoda Vám vznikla. Súdny poplatok je najmenej 16,50 EUR, ktorý je potrebné zaplatiť, aby vôbec súd začal konať. V súdom konaní budete musieť preukázať to čo tvrdíte a obhájiť si svoj nárok. V prípade neúspechu budete musieť trovy konania uhradiť. Zvážte si preto súdne konanie podľa výšky škody, ktorá Vám vznikla. Odporúčala by som mimosúdne riešenie a to cestou mediátora. Konanie je rýchlejšie a oveľa lacnejšie ako súdne konanie. 

Trápi vás "Vymáhanie finančnej čiastky za neprevzatie zásielky" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Vymáhanie finančnej čiastky za neprevzatie zásielky (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň, chcel by som sa spýtať na situáciu, ktorá sa mi stala asi pred pol rokom. Neprevzal som zásielku, načež spoločnosť postúpila vymáhačskej firme pohľadávku za neprevzatú zásielku, teda poštovné. Následne mi bola zaslaná výzva na zaplatenie sumy 20 eur, v ktorej mi hrozili exekúciou. Môžu takto postupovať, ak neviem, z akého dôvodu som zásielku neprevzal? Ďakujem za odpoveď. S pozdravom, Peter

Odpoveď: Vymáhanie finančnej čiastky za neprevzatie zásielky

(odpoveď odoslaná: 10.11.2023)

Dobrý deň, z otázky vyplýva, že ste si nejaký tovar cez eshop objednali, ale zásielku ste neprevzali, pričom neviete z akého dôvodu ste tak konali. Teraz od vás vymáhačská spoločnosť  žiada uhradiť poplatok na poštovnom za zásielku, ktorá sa vrátila predávajúcemu - eshopu späť.

Uvádzame, že ak ste si tovar objednali, vašim oprávnením bolo, aby ste pred dodaním tovaru od predávajúceho odstúpili od zmluvy a to ja bez uvedenia dôvodu, prípadne ste mohli od zmluvy odstpiť bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru a predávajúci by vám vrátil celú kúpnu cenu. Vy ste tak však neurobili, tovar ste neprevzali a predávajúcemu vznikli v podstate náklady na zaslanie tovaru vám, ako aj /zrejme/ ďalší poplatok za vrátenie tovaru na adresu jeho eshopu.

Pri predstave, že takto môže urobiť veľa kupujúcich /to nie je výčitka na vašu adresu/, náklady na poštovné pre predávajúceho môžu byť veľmi veľké. Preto odporúčam v budúcnosti odstúpiť od zmluvy pred dodaním tovaru prípadne tovar vrátiť do 14 dní, čo môžete urobiť bez právnych následkov.

Sme preto názoru, že požiadavka predávajúceho je oprávnená a poplatok - poštovné budete musieť uhradiť.  Sme názoru, že samotná výzva od vymáhačskej spoločnosti nie je postačujúca, pokiaľ riadne nepreukázali samotnú sumu 20 € napr. fotografiou, kde by bolo uvedené, že poštovné vo výške 20 € aj uhradila.  Ak tento doklad vám predložia, odporúčam následne preukázanú sumu poštovného uhradiť.


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Vymáhanie finančnej čiastky za neprevzatie zásielky (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň, chcela by som sa informovať, či môžeme od zákazníkov požadovať úhradu poštovných nákladov, ak tovar neprevzali a ani neodstúpili od zmluvy.

Odpoveď: Vymáhanie finančnej čiastky za neprevzatie zásielky

(odpoveď odoslaná: 05.02.2020)

Dobrý deň,

pri kúpne zmluve existujú dve povinnosti. Povinnosť predávajúceho dodať tovar podľa zmluvy na dohodnuté miesto a za dohodnutých podmienok a povinnosť kupujúceho je za neho zaplatiť. Ak zákazník tovar neprevezme podľa dohody a tento sa Vám vráti, neruší sa zmluva. Zmluva stále platí. To znamená, že Vy môžete vymáhať kúpnu cenu vrátane nákladov na dopravu (ak je ju zákazník podľa Vašej zmluvy, alebo VOP povinný zaplatiť).

Podľa § 592 Občianskeho zákonníka Ak je kupujúci v omeškaní s prevzatím, môže predávajúci predmet kúpy uložiť na náklady kupujúceho vo verejnom skladišti alebo u iného uschovávateľa alebo ho môže po upozornení predať na účet kupujúceho. Ak ide o vec podliehajúcu rýchlej skaze a ak nie je na upozornenie čas, upozornenie nie je potrebné.

Záleží teda, ako ste boli ohľadom nákladov na prepravu dohodnutí, resp. ako to máte v obchodných podmienkach.


Podotázka: Vymáhanie finančnej čiastky za neprevzatie zásielky (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň, mám problém s tým, že som si objednala pomerne drahý produkt cez nedôveryhodnú stránku, čo som zistila až po dvoch dňoch. Pred dvoma dňami som tento produkt objednala, no v súčasnosti si ho už neželám. Podľa podmienok stránky je možné objednávku stornovať do 24 hodín, čo už neni možné, keďže včera bol sviatok. Teraz by som sa chcela opýtať, či je storno platné aj v prípade sviatka. Ak nie, zaujímalo by ma, či je možné objednávku zrušiť, ak balík ešte neodoslali. Produkt som si objednala na dobierku prostredníctvom kuriéra. Ak mi balík pošlú, chcela by som vedieť, či ho môžem odmietnuť a či ho musím vyzdvihnúť, ak ho kuriér odloží na pošte. Čítala som rôzne informácie - niekde sa odporúča balík ignorovať a balík sa vráti späť, inde sa uvádza, že mi môže byť uložená pokuta za nevyzdvihnutie balíka alebo že je potrebné oficiálne odstúpiť od zmluvy. Preto by som sa chcela opýtať, ako mám postupovať v prípade, že chcem balík odstúpiť.

Odpoveď: Vymáhanie finančnej čiastky za neprevzatie zásielky

(odpoveď odoslaná: 02.01.2020)

Dobrý deň prajem,

predpokladám, že ste objednávali balík pre vlastnú potrebu (nie ako podnikateľ). V takom prípade ste spotrebiteľ a pokiaľ Vám tovar nie je dodaný, máte právo odstúpiť od zmluvy. Rovnako máte právo odstúpiť od zmluvy aj keď tovar prevezmete (až na zákonné výnimky), a to v lehote 14 dní od prevzatia. Ak ste si teda objednali tovar ako spotrebiteľ (súkromne, nie ako podnikateľ) a tovar Vám nedodali, tak máte právo odstúpiť od zmluvy. Môžete to urobiť aj emailom, kde je potrebné označiť tovar a uviesť, že odstupujete od zmluvy. Ak ste už zaplatili a nevrátia Vám peniaze do 14 dní od doručenia odstúpenia od zmluvy, budete sa musieť domáhať zaplatenia sumy na súde.



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Vymáhanie finančnej čiastky za neprevzatie zásielky" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.