Prosím vás, potrebujem poradiť, ako postupovať v mojej situácii. Riešil som poistnú udalosť v poisťovni Generali, týkajúcu sa rozbitého čelného skla. Nakoľko som mal vedomosť, že poisťovne už musia preplácať aj takéto škody z PZP, dobehol som vinníka a všetko mu vysvetlil. Ja aj vinník sme spísali správu o nehode a všetko riadne nahlásili, doručili sme všetky potrebné dokumenty. Dovtedy šlo všetko dobre. Ďalej som si dohodol termín s ich technikom, aby vykonal obhliadku. Ten mi povedal, teraz si to dajte opraviť, doručte doklady o oprave, bude vám to preplatené. Tak som hneď volal na infolinku poisťovne a tam mi pani odporučila asi najdrahší servis v Bratislave, ich zmluvný servis, a argumentovala, že aby to šlo rýchlejšie a neboli problémy, je lepšie to dať opraviť v zmluvnom servise. Ja som samozrejme súhlasil. Po 2 týždňoch od opravy som konečne dostal vyrozumenie, že PU je ukončená BEZ POSKYTNUTIA POISTNÉHO PLNENIA. Argumentovali, že nebola dostatočne preukázaná príčinná súvislosť medzi osobitnou povahou prevádzky motorového vozidla poisteného a vznikom škody na motorovom vozidle patriacom poškodenému. Ja som si ale na 100 percent istý, že ten kameň vyletel spod kolesa vinníka a svoju vinu uznal aj vinník. Dokonca mám od neho aj čestné prehlásenie potvrdené notárom, kde si je vinník vedomý, že danú škodovú udalosť spôsobil a uznáva svoju vinu. Môže teda poisťovňa zamietnuť preplatenie z PZP, keď samotný klient priznáva vinu? Neporušuje poisťovňa zákon, keď odmieta za svojho klienta zaplatiť škodu spôsobenú ním? Čo ak budem tlačiť na vinníka a vymáhať si škodu priamo od neho? Ani vtedy poisťovňa neprehodnotí svoj postoj? Nechá v tom klienta, ktorý si riadne platí PZP? Chcem sa ešte opýtať, aké sú moje možnosti, a či sa s tým oplatí ísť na súd, resp. aká je šanca, že ten proces vyhrám? Poprípade nejaké iné možnosti riešenia mojej situácie. Veľmi pekne ďakujem za odpoveď a dúfam, že mi poradíte.
Dobrý deň, postup poisťovní v takýchto prípadoch je pomerne častý. Stretli sme sa s tým už niekoľkokrát.
Niekedy stačí výzva z advokátskej kancelárie. Inokedy je potrebné podať žalobu na súd.
Na súde sa poisťovne pýtajú škodcu, ako vie, že kameň vyletel spod jeho auta. Na túto otázku je potrebné sa pripraviť.
Ak budete správne reagovať, potom na súde uspejete a poisťovňa bude musieť zaplatiť túto škodu.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
1. novembra
Ďakujem veľmi pekne za radu veľmi mi to pomohlo, viem čo môžem podniknúť a byť si pri tom istý, že robím správne. Ešte raz ďakujem a určite odporúčam
recenzie
4. februára
Spokojnosť vo všetkých smeroch. Promptná reakcia na moje otázky, veľmi jasne vysvetlené ako so situáciou naložit a aké ďalšie kroky sú potrebné.
recenzie
11. júna
Ďakujem za odpoveď. Profesionálny prístup, odpoveď je vystižná a viem co mam očakávať pri konaní.
recenzie
1. augusta
Veľmi milo som bola prekvapená vysoko profesionálnym a ľudským prístupom.
recenzie
4. mája
Ďakujem srdečne za rýchlu odpoveď. Veľmi ste mi pomohli. Už len veriť, že sa môj problém skončí v súlade so zákonom. Profesionálne jednanie má veľmi vysokú úroveň. Rada vás budem odporúčať
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie
17. januára
Veľmi oceňujem ponúknutú možnosť, obrátiť sa na odborníka online. Odpoveď som dostala v krátkom čase a veľmi mi pomohla, ďakujem a odporúčam.
recenzie
25. mája
Ďakujem krásne za vyriešenie môjho problému. Môžem len odporúčať. Reakcia na moju otázku bola rýchla a zrozumiteľná.
recenzie