Prosím vás, potrebujem poradiť, ako postupovať v mojej situácii. Riešil som poistnú udalosť v poisťovni Generali, týkajúcu sa rozbitého čelného skla. Nakoľko som mal vedomosť, že poisťovne už musia preplácať aj takéto škody z PZP, dobehol som vinníka a všetko mu vysvetlil. Ja aj vinník sme spísali správu o nehode a všetko riadne nahlásili, doručili sme všetky potrebné dokumenty. Dovtedy šlo všetko dobre. Ďalej som si dohodol termín s ich technikom, aby vykonal obhliadku. Ten mi povedal, teraz si to dajte opraviť, doručte doklady o oprave, bude vám to preplatené. Tak som hneď volal na infolinku poisťovne a tam mi pani odporučila asi najdrahší servis v Bratislave, ich zmluvný servis, a argumentovala, že aby to šlo rýchlejšie a neboli problémy, je lepšie to dať opraviť v zmluvnom servise. Ja som samozrejme súhlasil. Po 2 týždňoch od opravy som konečne dostal vyrozumenie, že PU je ukončená BEZ POSKYTNUTIA POISTNÉHO PLNENIA. Argumentovali, že nebola dostatočne preukázaná príčinná súvislosť medzi osobitnou povahou prevádzky motorového vozidla poisteného a vznikom škody na motorovom vozidle patriacom poškodenému. Ja som si ale na 100 percent istý, že ten kameň vyletel spod kolesa vinníka a svoju vinu uznal aj vinník. Dokonca mám od neho aj čestné prehlásenie potvrdené notárom, kde si je vinník vedomý, že danú škodovú udalosť spôsobil a uznáva svoju vinu. Môže teda poisťovňa zamietnuť preplatenie z PZP, keď samotný klient priznáva vinu? Neporušuje poisťovňa zákon, keď odmieta za svojho klienta zaplatiť škodu spôsobenú ním? Čo ak budem tlačiť na vinníka a vymáhať si škodu priamo od neho? Ani vtedy poisťovňa neprehodnotí svoj postoj? Nechá v tom klienta, ktorý si riadne platí PZP? Chcem sa ešte opýtať, aké sú moje možnosti, a či sa s tým oplatí ísť na súd, resp. aká je šanca, že ten proces vyhrám? Poprípade nejaké iné možnosti riešenia mojej situácie. Veľmi pekne ďakujem za odpoveď a dúfam, že mi poradíte.
Dobrý deň, postup poisťovní v takýchto prípadoch je pomerne častý. Stretli sme sa s tým už niekoľkokrát.
Niekedy stačí výzva z advokátskej kancelárie. Inokedy je potrebné podať žalobu na súd.
Na súde sa poisťovne pýtajú škodcu, ako vie, že kameň vyletel spod jeho auta. Na túto otázku je potrebné sa pripraviť.
Ak budete správne reagovať, potom na súde uspejete a poisťovňa bude musieť zaplatiť túto škodu.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
16. januára
Som naozaj nadmieru spokojný...profesionálny prístup, absolútne korektné jednanie, pri jednej z mojich otázok vypracovanie a zaslanie odpovede na doplňujúce otázky..
recenzie
3. septembra
Som veľmi spokojná s prístupom pána Judr. Ficeka a rýchlej odpovede na moju otázku. Vrelo odporúčam každému..
recenzie
11. mája
Ďakujem veľmi pekne za radu. Bodaj by bolo viac takých ľudí ako Vy, ktorým ešte záleží na ostatných. Nech sa Vám darí.
recenzie
24. novembra
Veľmi mi pomohla advokátska kancelária pána advokáta JUDr. Milana Ficeka, ocitla som sa naozaj vo veľmi zložitej situácii s pani majiteľkou v byte, ktorý som si prenajímala a..
recenzie
9. decembra
Veľmi ľudský prístup, poradia a pomôžu.
recenzie
16. mája
Ďakujem pekne za odpoveď a skvelé jednanie. Odporúčam.
recenzie
11. júna
Ďakujem za odpoveď. Profesionálny prístup, odpoveď je vystižná a viem co mam očakávať pri konaní.
recenzie
2. januára
Veľmi pekne Vám ďakujem za rýchlu a odbornú odpoveď na moju otázku. Veľmi ste mi pomohli a vyhla som sa tak zbytočným nedorozumeniam. Ešte raz ďakujem a určite Vás odporúčam.
recenzie