Dobrý deň. Dňa 10. 2. 2017 som zakúpil motorové vozidlo WVj passat za 6000e 2005 rok. Kúpno predajna zmluva (uzavretá v zmysle paragrafu 588 a občianskeho zákonníka). Pri podpise zmluvy, predávajúci uviedol stav tachometra 159000km. Do zmluvy mi aj vlastnoručne pred svedkom na moju žiadosť dopísal, že k vozidlu mi dal aj servisnú knihu a do kolonky súpis závad neudal žiadne závady., že auto je poctivo servisované! Počas jazdy domov auto začalo vydávať zvuky od prednej nápravy, volal som predajcovi a ten povedal, že vykonal skúšobnú jazdu so servisakom a bez závad! L. Spojil som sa so servisakom a ten povedal, že v aute sedel ako spolujazdec a jazda bola vykonaná len v rámci obce a to iba 50km rýchlosťou! Odvtedy mám viac auto v servise( moje náklady zatiaľ na odstránenie závady sa vyšplhali 300e+ práca ešte nevyúčtovaná nakoľko závada pretrváva)To mi nedalo a šiel som do originál servisu zistiť čo bolo na aute vlastne servisované! Prvé dva servis. Úkony boli vykonané priamo u predajcu Vw v rámci záruky mobilityDna (3. 1. 2007-17. 6. 2008) Odo dňa 5. 5. 2010 bolo auto každé následne dva roky servisované v Porsche Inter Auto v BA(Audi). Dňa 17. 3. 2017 som osobné prišiel do Porsche, Audi Inter. So servisnou knihou, aby som zistil čo bolo na aute servisované odo dňa 5. 5. 2010/6. 3. 2012/6. 8. 2014/21. 12. 2016/Primaci servisný technik mi povedal, že v ich databáze nemajú žiadny záznam ani vystavené faktúry cez Pc. Na moju otázku čo to znamená odpovedal, že pečiatky sú originál, ale niektorý mechanik povedal aj meno to možno počas tohto obdobia robil ako bokovku/ domáci servis a následne použil originálnu pečiatku, ktorú majú položenú na stolíku primaci technici servisu. Auto som si dal pozrieť v servise a tam mi bolo povedané, že na aute nebolo nič menené len olejový servis., že budesia treba meniť brzdy, tlmiče, spojková sada. Cca za 2000e. Auto ma teraz najazdených 161900km, ale viac je v servise ako jazdí. Moja otázka je možné v takom prípade odstúpiť z mojej strany od kúpno- predajnej zmluvy, alebo žiadať dodatočnú zľavu z ceny vozidla( z dôvodu kupoval som auto v dobrej viere so servisnou históriou a poctivým servisom po prvom majitelovy a nakoniec auto nebolo priamo servisované v originál servise len boli použité pečiatky)ich zamestnancom.
Dobrý deň.
V zmysle Občianskeho zákonníka, ak dodatočne vyjde najavo vada, na ktorú predávajúci kupujúceho neupozornil, má kupujúci právo na primeranú zľavu z dojednanej ceny zodpovedajúcu povahe a rozsahu vady a v prípade, ak ide o vadu, ktorá robí vec neupotrebiteľnou, má tiež právo od zmluvy odstúpiť. Právo odstúpiť od zmluvy má kupujúci aj vtedy, ak ho predávajúci ubezpečil, že vec nemá žiadne vady, a toto ubezpečenie sa ukáže nepravdivým.
Ak teda má Vaše auto vady, ktoré sa pri kúpe spojenej s prehliadkou nedali zistiť – tzv. skryté vady, pričom predávajúci Vás na ne neupozornil a predával auto ako keby takéto vady nemalo, vzniklo Vám právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
Upozorňujem Vás, že podľa zákona musíte vady uplatniť u kupujúceho bez zbytočného odkladu, nakoľko práva zo zodpovednosti za vady sa môže kupujúci domáhať na súde, len ak vady vytkol najneskôr do 6 mesiacov od prevzatia veci.
V prípade, že si auto chcete nechať, tak pri písomnom uplatňovaní vád žiadajte primeranú zľavu z dojednanej ceny. Je možné, že predávajúci na Váš list nezareaguje a budete sa musieť so svojím nárokom obrátiť na súd a preto odporúčam obrátiť sa na advokáta, ktorý po preštudovaní všetkých podkladov Vám poradí ako v tejto veci urobiť všetky právne kroky na úspešné uplatnenie si svojho práva.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
13. augusta
Mám len výborné skúsenosti. Či už s bezplatnou poradnou, ale aj s telefonickou konzultáciou. Profesionáli na správnom mieste, a verím, že sme so spoluprácou ešte neskončili..
recenzie
2. januára
Veľmi pekne Vám ďakujem za rýchlu a odbornú odpoveď na moju otázku. Veľmi ste mi pomohli a vyhla som sa tak zbytočným nedorozumeniam. Ešte raz ďakujem a určite Vás odporúčam.
recenzie
9. decembra
Veľmi ľudský prístup, poradia a pomôžu.
recenzie
14. októbra
Odpoveď na moju otázku bola dostatočná a vyčerpávajúca. V budúcnosti sa rada opätovne na túto advokátsku kanceláriu obrátim. Odporúčam v každom prípade, Beláková
recenzie
11. mája
Ďakujem veľmi pekne za radu. Bodaj by bolo viac takých ľudí ako Vy, ktorým ešte záleží na ostatných. Nech sa Vám darí.
recenzie
25. novembra
Veľmi som bol spokojný s flexibilným, odborným a pro-klientským prístupom. Ozaj super odvedená komplexná práca. Silne doporučujem každému, kto očakáva 100%-nú kvalitu..
recenzie
16. mája
Ďakujem pekne za odpoveď a skvelé jednanie. Odporúčam.
recenzie
1. augusta
Veľmi milo som bola prekvapená vysoko profesionálnym a ľudským prístupom.
recenzie