Máte
otázku?

Storno poplatok za nákup cez internet


Online právna poradňa
Oblasť práva: Vymáhanie pohľadávok, Bratislava

Otázka: Storno poplatok za nákup cez internet

Dobrý deň, objednala som si tovar prostredníctvom internetového obchodu. Pri objednávke som požiadala o dodanie do dvoch dní. Okamžite mi prišlo potvrdenie objednávky e-mailom, ale nebolo v ňom žiadne vyjadrenie ohľadom dodacej lehoty, ani to neprišlo nasledujúci deň. Z tohto dôvodu som využila ponuku iného obchodu. Na tretí deň ma majiteľ prvého e-shopu kontaktoval s tým, že bol na dovolenke a nemohol dodať tovar do mnou požadovanej lehoty. Počas telefonátu som ho požiadala o stornovanie objednávky, aby mu nevznikli náklady na jej prepravu. Na štvrtý deň mi pán majiteľ e-mailom oznámil, že pri stornovaní sa platí 10% z ceny tovaru, pričom toto nie je uvedené na webovej stránke. Na stránke sa však odvoláva na občiansky zákonník a kúpno-predajnú zmluvu. Mám otázku, či som povinná uhradiť tento stornovací poplatok. Nerada by som sa nechala oklamať. Ďakujem za odpoveď a dovidenia.

Odpoveď: Storno poplatok za nákup cez internet

Dobrý deň, ak ide o kúpu bežného tovaru (teda nejde o tovar na zakázku - napríklad vyšitie špeciálneho loga, vec "na mieru" alebo iné), tak v prípade kupovania tovaru cez internet, predajca nemôže požadovať stornopoplatky. Vo svojej otázke nepíšete o aký tovar ide.  Aj keby to mal uvedené na stránke v podmienkach, tak aj tak by ich nemohol požadovať, pretože v tejto časti by boli podmienky neplatné pre rozpor so zákonom.

Trápi vás "Storno poplatok za nákup cez internet" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:



Podotázka: Storno poplatok za nákup cez internet (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň, mám záujemcu, ktorý si odo mňa cez internet kúpil produkt - notebook v hodnote 50 eur. Ja som už zaplatil poštovné 5 eur, takže spolu je to 55 eur. Kupujúci tvrdil, že prevezme zásielku hneď ako notebook dorazí. Avšak druhý deň som zistil pri sledovaní zásielky, že si na svoje želanie požiadal o odloženie zásielky a prevezme ju neskôr. Napriek tomu notebook si neprevzal ani v sľúbenom čase a doteraz je na jeho pošte odložený. Na emaily už neodpovedá. Ako ho môžem prinútiť, alebo ako sa mám domáhať pri neprevzatí, preplateniu poštovného a vráteniu poštovného? Ďakujem.

Odpoveď: Storno poplatok za nákup cez internet

(odpoveď odoslaná: 07.03.2017)

Dobrý deň, v tomto prípade je rozhodujúcim obsah kúpnej zmluvy, na ktorom ste sa s kupujúcim dohodli, a to najmä v časti miesta splnenia a náhrady za prepravné náklady. Podľa § 567 ods. 1 Občianskeho zákonníka (OZ), dlh sa plní na mieste určenom dohodou účastníkov. V zmysle § 593 OZ, ak nie je dohodnuté inak, znáša náklady spojené s odovzdaním predmetu kúpy, najmä náklady merania, váženia a balenia, predávajúci a náklady spojené s prevzatím kupujúci; ak sa vec odosiela na miesto, ktoré nie je miestom splnenia, znáša náklady odoslania kupujúci. Ak ste sa teda dohodli, že notebook odošlete do miesta bydliska kupujúceho s tým, že ten hradí aj náklady na prepravu, je kupujúci povinný dodržať podmienky kúpnej zmluvy. V opačnom prípade ste oprávnený domáhať sa, aby kupujúci objednanú vec prevzal a zaplatil Vám dohodnutú cenu, a to prípadne aj súdnou cestou. V súdnom konaní však nesiete dôkazné bremeno, t.j. máte povinnosť preukázať obsah dojednanej kúpnej zmluvy a to aj v časti náhrady nákladov za prepravu tovaru. 


4,9 (4 969)
Všetky recenzie

Podotázka: Storno poplatok za nákup cez internet (Vymáhanie pohľadávok)

Dobrý deň, chcel by som sa spýtať na určitú záležitosť. S manželkou sme absolvovali umelé oplodnenie v lete 2014. Na rok sme mali zaplatené zmrazenie a bolo nám povedané, že sa nám ozvú. Teraz sme dostali list, v ktorom od nás žiadajú spätnú úhradu poplatku. Táto požiadavka je založená na vete v zmluve, ktorá vyznieva takto: "Podpísaním tohto prehlásenia berieme na vedomie, že po uplynutí dohodnutej skladovacej doby jedného roka, pokiaľ do tejto doby nepožiadame o jej predĺženie a nezaplatíme poplatok podľa cenníka výkonov, postupujeme všetky práva a povinnosti súvisiace s uskladnením a nakladaním embryí na Sanatórium pre liečbu neplodnosti." Je možné, aby nás na základe tohto bodu mohlo niečo spätne finančne zasiahnuť? Za odpoveď vopred ďakujem.

Odpoveď: Storno poplatok za nákup cez internet

(odpoveď odoslaná: 04.03.2017)

Dobrý deň, ak ste obe zmluvné strany súhlasili s tým, že všetky práva a povinnosti sa po roku prevedú na Sanatórium, ak nepožiadate o predĺženie, potom nemajú právo od vás žiadať poplatok. Z obsahu Vášho mailu vyplýva, že ste uzatvorili dohodu len na určité obdobie, tým pádom nemáte prečo platit za ďalšie obdobie.

Podľa toho, čo ste napísali ste mali dohodu o skladovaní embryí len na 1 rok. 



V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Storno poplatok za nákup cez internet" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.