Podotázka: Ako postupovať, ak mi nevrátia peniaze po odstúpení od zmluvy?
(Občianske právo)
Dobrý deň,
rád by som sa opýtal, či je možné, že mi súkromná zubná klinika odmietne vrátiť čiastku za zákrok, ktorý som mal naplánovaný pred situáciou s COVID-19. Čiastku za zákrok som poslal v plnej výške, t.j. 3024 eur, ale vzhľadom na to, že sa u nás objavili prípady nákazy COVID-19, museli zatvoriť svoju ambulanciu. Hneď na to som napísal žiadosť, v ktorej som požadoval vrátenie plnej financie späť na môj účet. Nehovoriac o tom, že zákrok, ktorý som mal naplánovaný, mal vykonať iný doktor. Ten od nich odišiel a bez môjho vedomia ma posunuli k inému lekárovi. Odpoveď, ktorú som dostal, hovorí, že k zákroku je možné pristúpiť a preto nevidia dôvod na vrátenie peňazí. Vyžadujú odo mňa, aby som pred zákrokom absolvoval test na COVID-19, ktorý si mám sám zafinancovať. Preto sa chcem opýtať, či mám nejakú šancu dostať svoje peniaze späť? V tejto situácii neplánujem absolvovať tento zákrok a už vôbec nie platit za testovanie na COVID-19. Vopred ďakujem za promptnú odpoveď.
Marek
Odpoveď: Ako postupovať, ak mi nevrátia peniaze po odstúpení od zmluvy?
(odpoveď odoslaná: 30.04.2020)
Dobrý deň,
z otázky vyplýva, že ste v podstate odstúpili od zmluvy o zdravotnom výkone v nemenovanej klinike. V otázke uvádzate, že ste mali objednaného konkrétneho lekára, ktorý výkon nebude môcť ani realizovať. Na stránke uvedenej spoločnosti - kliniky nie je žiadne upozornenie na Covid-19; na stránke spoločnosti nie sú ani žiadne obchodné podmienky.
Aj keď vzťah zdravotník a pacient nie je čisto spotrebiteľským vzťahom z hľadiska predávajúceho a kupujúceho v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa, je Vašim oprávnením od zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu s poukázaním na aktuálnu situáciu v súvislosti s coronavírusom.
Klinika je povinná Vám vrátiť zaplatenú platbu v celom rozsahu avšak po prípadnej zrážke už vykonaných výkonov, ktoré boli na Vás už realizované. Ak neboli vykonané žiadne výkony, musia Vám vrátiť celú sumu.
V prípade, že sa vo veci vyskytne problém, kontaktujte našu AK.