Prosím Vás, potrebujem poradiť ako postupovať v mojej situácii. Riešil som poistnú udalosť v poisťovni Generali, týkajúcu sa rozbitého čelného skla. Nakoľko som mal vedomie, že poisťovne už musia preplácať aj takéto škody z pzp. Dobehol som vinníka a všetko mu vysvetlil. Ja, aj vinník sme spísali správu o nehode a všetko riadne nahlásili, doručili sme všetky potrebné dokumenty. Dovtedy šlo všetko dobre. Ďalej som si dohodol termín s ich technikom, aby vykonal obhliadku. Ten mi povedal: teraz si to dajte opraviť, doručte doklady o oprave bude Vám to preplatené. Tak som hneď volal na infolinku poisťovne a tam mi pani doporučila asi najdrahší servis v Bratislave. Ich zmluvný servis a argumentovala, že, aby to šlo rýchlejšie a neboli problémy je lepšie to dať opraviť v zmluvnom servise. Ja som samozrejme súhlasil. Po 2 týždňoch od opraví som konečné dostal vyrozumenie, že PU je ukončená BEZ POSKYTNUTIA POISTNÉHO PLNENIA. Argumentovali, že nebola dostatočne preukázaná príčinná súvislosť medzi osobitnou povahou prevádzky motorového vozidla poisteného a vznikom škody na motorovom vozidle patriacom poškodenému. Ja som si ale na 100 percent istý, že ten kameň vyletel z pod kolesá vinníka a svoju vinu uznal aj vinník. Dokonca mám od neho aj čestné prehlásenie potvrdené notárom, kde si je vinník vedomý, že danú škodovú udalosť spôsobil a uznáva svoju vinu. Môže teda poisťovňa zamietnuť preplatenie z pzp, keď samotný klient priznáva vinu? Neporušuje poisťovňa zákon, keď odmieta za svojho klienta zaplatiť škodu spôsobenú ním? Čo v prípade ak budem tlačiť na vinníka a vymáhať si škodu priamo od neho? Ani vtedy poisťovňa neprehodnoti svoj postoj? Nechá v tom klienta, ktorý si riadne platí pzp? Chcem sa ešte opýtať aké sú moje možnosti, a či sa s tým oplatí ísť na súd, resp. aká je šanca, že ten proces vyhrám? Poprípade nejaké iné možnosti riešenia mojej situácie. Veľmi pekne ďakujem za odpoveď a dúfam, že mi poradíte.
Dobrý deň, postup poisťovní v takýchto prípadoch je pomerne častý. Stretli sme sa s tým už niekoľkokrát.
Niekedy stačí výzva z advokátskej kancelárie. Inokedy je potrebné podať žalobu na súd.
Na súde sa poisťovne pýtajú škodcu, ako vie, že kameň vyletel spod jeho auta. Na túto otázku je potrebné sa pripraviť.
Ak budete správne reagovať, potom na súde uspejete a poisťovňa bude musieť zaplatiť túto škodu.
Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:
V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:
16. mája
Ďakujem pekne za odpoveď a skvelé jednanie. Odporúčam.
recenzie
2. januára
Veľmi pekne Vám ďakujem za rýchlu a odbornú odpoveď na moju otázku. Veľmi ste mi pomohli a vyhla som sa tak zbytočným nedorozumeniam. Ešte raz ďakujem a určite Vás odporúčam.
recenzie
11. júna
Ďakujem za odpoveď. Profesionálny prístup, odpoveď je vystižná a viem co mam očakávať pri konaní.
recenzie
9. apríla
Som velmi spokojna s rychlou odpovedou! Odporucam vsetkym ci uz platenu, alebo neplatenu sluzbu ( Vyuzila som obidve)
recenzie
13. augusta
Mám len výborné skúsenosti. Či už s bezplatnou poradnou, ale aj s telefonickou konzultáciou. Profesionáli na správnom mieste, a verím, že sme so spoluprácou ešte neskončili..
recenzie
9. decembra
Veľmi ľudský prístup, poradia a pomôžu.
recenzie
4. mája
Ďakujem srdečne za rýchlu odpoveď. Veľmi ste mi pomohli. Už len veriť, že sa môj problém skončí v súlade so zákonom. Profesionálne jednanie má veľmi vysokú úroveň. Rada vás budem odporúčať
recenzie
9. januára
Ďakujem za rýchlu odpoveď. Dostala som skvelý tip ako postupovať a ušetriť ďalšie náklady za právnické služby.
recenzie