Máte
otázku?

Elektrika, istič


Online právna poradňa
Oblasť práva: Občianske právo, Košice

Otázka: Elektrika, istič

Dobrý deň. Náhodou som na webcentre VSE zistil, že je uvedená hodnota môjho ističa: 32 A. Nikde inde som túto hodnotu nevidel, to znamená, že sa táto hodnota neuvádza na ani jednej fakture. V skutočnosti, odkedy existuje tento rodinný dom, čo je asi od roku 1900, takýto istič nikdy nebol. Asi v roku 1992 som zaviedol trojfázový prúd a bol nainštalovaný istič 25 A, ktorý je riadne zaplombovaný pracovníkmi VSE distribúcie. Dňa 7. 2. 2017 som dal túto skutočnosť preveriť VSE, ktoré zistilo, že skutočne mám istič 25 A. Otázka znie: nakoľko som na základe výšky ističa ročne platil o cca 45 eur viac, chcem sa opýtať, za aké obdobie môžem spätne požiadať o náhradu vzniknutej škody, resp. vrátenie nesprávne fakturovanej sumy, a akým spôsobom to mám urobiť.

Odpoveď: Elektrika, istič

Podľa zákona o energetike, zák. na ochranu spotrebiteľa a reklamačného poriadku VSE musíte vo veci uplatniť reklamáciu a vymedziť svoje nároky voči dodávateľovi - nesprávne účtovanie za istič. Podľa rekl. poriadku VSE ak sa stane chyba pri fakturácii, majú zmluvné strany nárok na v z á jo m n é     v y r o v n a n i e . Ak odberateľ zistí chybu vo faktúre za dodávku elektriny, bez zbytočného odkladu oznámi túto skutočnosť dodávateľovi s uvedením dôvodov a s predložením podkladov potrebných na prešetrenie reklamácie. V prípade opodstatnenej reklamácie VSE vykoná opravu faktúry za spotrebu elektriny. Ak chybu zistí VSE  bezodkladne vykoná opravu faktúry za spotrebu elektriny.

Reklamáciu môžete uplatniť :

a) písomne u Dodávateľa na korešpondenčnej adrese: Mlynská 31, 042 91 Košice;

b) na e-mailovej adrese: info@vse.sk;

c) osobne na Zákazníckych centrách alebo

d) telefonicky.

Doporučujeme uplatniť reklamáciu osobne alebo prostrednícvtom emailovej komunikácie.

VSE pri uplatnení reklamácie Vám vydaná potvrdenie. Dodávateľ vybaví reklamáciu v čo najkratšom čase, lehota na vybavenie reklamácie je najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Uplatnením reklamácie sa rozumie deň prijatia reklamácie u dodávateľa. Podanie reklamácie alebo sťažnosti nemá odkladný účinok na splatnosť preddavkových platieb alebo vyúčtovacej faktúry.

Ak nebudete spokojný s výsledkom reklamácie alebo so spôsobom jej vybavenia, môže požiadať Úrad pre reguláciu sieťových odvetví / URSO/ o mimosúdne riešenie sporu .  Prípadne sa s uvedeným návrhom obrátiť na súd. Mimosúdne riešenie na URSO nie je povinné.

Formulár reklamácie zverejnený na stránke VSE nie je podľa mňa správny, nakoľko sa týka reklamovania iných vecí. Použiť môžete formulár na tomto linku :

https://www.vse.sk/sdoc/doc/elektrina/formulare-a-ziadosti/ziadost-vseobecna-vse.pdf

Nesprávne účtovanie poplatku za istič treba  podriadiť pod ustanovenia o náhrade škody /civil. zb. súd. rozh. R 26/75/ nasledovne - § 106 Obč. zákonníka :

Právo na náhradu škody sa premlčí za dva roky odo dňa, keď sa poškodený dozvie o škode a o tom, kto za ňu zodpovedá.  Najneskoršie sa právo na náhradu škody premlčí za tri roky, a ak ide o škodu spôsobenú úmyselne, za desať rokov odo dňa, keď došlo k udalosti, z ktorej škoda vznikla. Zodpovednosti sa zbaví ten, kto preukáže, že škodu nezavinil.

 

 

Trápi vás "Elektrika, istič" a chcete pomôcť?

Nenašli ste odpoveď na svoju otázku? Vyhľadajte ju:




V prípade doplňujúcej otázky vyplňte formulár nižšie:


Trápi vás "Elektrika, istič" a chcete pomôcť?



Príbuzné otázky v PRÁVNICKEJ PORADNI:



najpravo.sk | epravo.sk | pravnelisty.sk
4,9 (4.969)
Všetky recenzie
Chatbot
Dobrý deň,
volám sa Lexana a som virtuálna asistentka. Nižšie vyberte, s čím chcete pomôcť.